همشهری آنلاین: یک رسانه هندی گزارش داد: دادگاهی در هند روز گذشته همه ۱۱ خدمه یک قایق ماهی گیری ایرانی که کشتی آنها روز ۱۴ تیر ۹۴ به احتمال دست داشتن در قاچاق توقیف شده بود را تبرئه و آزاد کرد.

ایندین اکسپرس: ۱۱ خدمه قایق ایرانی در هند تبرئه شدند

به گزارش ایرنا از ایندین اکسپرس ،آژانس تحقیقات ملّی هند (نیا) روز شنبه اعلام کرد که دادگاه عالی روزجمعه گذشته هند 10 زندانی ایر انی و یک پاکستانی خدمه کشتی ایرانی 'باروکی' را تبرئه، آزاد کرد.

این گزارش به نقل از 'بالاچاندران' قاضی دادگاه هند اعلام کرد :از آنجا که دادگاه نتوانست ارتباطی میان خدمه این قایق ایرانی و سازمان های شبه نظامی یا گروه های بین المللی مواد مخدر پیدا کند، همه اتهامات وارده به آنها را پس گرفت و دستور بازگشت آنها به ایران را نیز صادر کرد.

در عین حال، 'توماس آبراهام' وکیل 11 خدمه قایق ایرانی که پلیس دریایی هند روز 14 تیر ماه 1394 آنها را به اتهام قاچاق مواد مخدر دستگیر کرده بود، ضمن تایید خبر آزادی آنها گفت که اگرچه آنها آزاد شدند اما بر اساس 'قانون مناطق دریایی'، اتهام علیه 'عبدالمجید بلوچ' ناخدای قایق ایرانی برای بررسی بیشتر در این دادگاه مفتوح است.

وی امروز در گفت وگو با خبرنگاران در دهلی نو گفت: از آنجایی که این ناخدا برخی جرم های کوچک دیگر مرتکب شده است، دادگاه او در 29 مارس (9 فروردین 1395) برگزار خواهد شد.

کد خبر 328549

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha