محمد باریکانی: رزمایش بزرگ نوروزی برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران صبح دیروز در جوار حرم امام(ره) با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، وزیر بهداشت، فرمانده نیروی‌انتظامی، رئیس سازمان راهداری کشور و رئیس جمعیت هلال‌احمر و فرمانده پلیس راه کشور و مسئولان ۱۸دستگاه مرتبط با سفرهای نوروزی برگزار شد.

پلیس راه

در اين رزمايش كه جمعي از امدادگران جمعيت هلال‌احمر و بازرسان نامحسوس و نمايندگان سازمان تعزيرات كشور نيز حضور داشتند خدمات نوروزي به گردشگران در سراسر ايران آغاز شد .رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، در آغاز رزمايش خدمت‌رساني نوروزي به گردشگران، از مردم ايران خواست تا جهانگردی را از ایرانگردی در ایام نوروز آغاز کنند.

به گفته وي، یک میلیون نفر در سراسر کشور در ايام نوروز آرامش و تعطیلات خود را صرف خدمت به مردم مي‌كنند.
مسعود سلطاني‌فر با بیان اینکه ستادهای هماهنگی سفرهای نوروزی از 4‌ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، گفت: شعار سال95 سازمان ميراث‌فرهنگي، آغاز جهانگردی با ایرانگردی است.

وي با تأكيد بر اينكه جاذبه های گردشگری ايران قابل قیاس با کشورهای دیگر نیست، سفرهای نوروزی را ازجمله پرحجم‌ترین سفرهای داخلی کشور خواند و افزود: استفاده از اکیپ های نظارتی بر اماکن اقامتی و پذیرایی با همکاری اعضای 18گانه به‌منظور ارائه خدمات سفر آغاز شده است.او همچنين از مسافران و گردشگران نوروزي خواست تا در ایام نوروز آغاز و پایان سفرهاي خود را با توجه به ظرفیت حمل‌ونقل و امکانات جاده‌ای كشور هماهنگ کنند.

  • 90 هزار پرسنل درماني در خدمت گردشگران نوروزي

سيدحسن قاضي‌زاده هاشمي، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز كه در رزمايش بزرگ سفرهاي نوروزي حضور داشت، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در ايام نوروز در بيش از 570 بيمارستان سراسر كشور حضور دارند.
وي افزود: در بخش اورژانس جاده‌اي نيز فعاليت مضاعف است و بيمارستان‌هاي وابسته به وزارت بهداشت به‌دليل كم‌شدن فعاليت در بخش خصوصي روزهاي شلوغي را پشت سر مي‌گذارند.

وزير بهداشت با درخواست از خانواده‌ها و رانندگان در مراقبت از سلامت خود و سرنشينان گفت: بارها پليس و صداوسيما اعلام كرده‌اند كه شايع‌ترين دليل مرگ در كشور واژگوني خودروها به‌دليل خواب‌آلودگي و كم‌توجهي است. براين اساس، همه بايد رعايت كنند تا ايام شيرين نوروز را تبديل به تلخكامي نكنند.

قاضي‌زاده هاشمي با اشاره به آمادگي 18هزار نفر از پرسنل اورژانس 115 براي خدمت‌رساني به مردم در ايام نوروز گفت: اگر اين تعداد به يك سوم ظرفيت بيمارستاني كه در ايام نوروز اقدام به خدمت رساني مي‌كنند افزوده شود 90هزار پرسنل درماني در خدمت مسافران و گردشگران نوروزي هستند.

وزير بهداشت همچنين بااشاره به نظارت‌هاي وزارت بهداشت بر رستوران‌ها و اماكني كه اقدام به توليد غذا مي‌كنند، گفت: 4هزار نفر در اين بخش نيز اقدام به نظارت مي‌كنند و مردم مي‌توانند با شماره تلفن‌هاي 190و 149 براي گزارش تخلفات سودجويان در اين بخش شكايات خود را با وزارت بهداشت در ميان بگذارند.

  • درخواست از رانندگان براي كاستن از تخلفات جاده‌اي

سردار حسين اشتري، فرمانده نيروي انتظامي نيز با اشاره به آماده‌باش كاركنان نيروي انتظامي در تمامي ايام نوروز گفت: در بهار سال 94 نسبت به سال 93 بيش از 10درصد كاهش تلفات جاده‌اي داشتيم و در 10‌ماه سال 94 نسبت به سال 93 حدود 450نفر تلفات كمتري داشتيم. او گفت: اميدواريم با تلاش همه دستگاه‌ها و رانندگان وسايط نقليه در سال 95 شاهد كمترين تلفات جاده‌اي باشيم.فرمانده نيروي انتظامي همچنين تأكيد كرد كه برخورد نيروهاي پليس در نوروز95 با رانندگان متخلف بايد توأم با رأفت اسلامي و مهرباني با هدف بازدارندگي باشد.

کد خبر 328380

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha