جمعه ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

آلاله نیرومند: سال نو که از راه می‌رسد، دید و بازدیدها را هم با خودش می‌آورد . در این میان کلی از دوستان و آشنایان قدیمی را می‌بینید و نقل و شیرینی می‌خورید و عیدی می گیرید.

دوچرخه شماره ۸۲۵

اگر تصمیم دارید به دوستان یا اعضای خانواده‌تان عیدی بدهید، لازم نیست برای بسته‌بندی آن‌ها کاغذکادو بخرید. می‌توانید با تکنیک چاپ و با استفاده از ظرف‌های یونولیتی غذا و در بطری‌های پلاستیکی زیباترین کاغذکادوها و کارت‌تبریک‌ها و نشان‌کتاب‌های بهاری را با دست‌های خودتان درست کنید.

 

دوچرخه شماره ۸۲۵

1. برای ساختن مُهر به یک ظرف‌ یک‌بارمصرف یونولیتی غذا احتیاج دارید. بخش صافی از یونولیت ظرف را انتخاب کنید و ببرید. بعد با ماژیک طرح مورد نظرتان را روی آن بکشید. یادتان باشد بهتر است از طرح‌های بهاری و نوروزی استفاده کنید.

 

دوچرخه شماره ۸۲۵

2. طرحتان را ببرید و بعد براساس طرحی که کشیده‌اید با یک وسیله‌ی نوک‌تیز روی آن بافت‌های ریزی ایجاد کنید. به‌عنوان مثال ما این‌جا مرکز گل را خالی کرده‌ایم. اما شما می‌توانید روی گل‌برگ‌هایش طراحی کنید.

 

دوچرخه شماره ۸۲۵

3. پشت طرح آماده‌شده را با چسب چوب به یک در بطری پلاستیکی بچسبانید و صبر کنید تا چسب کاملاً خشک شود.

 

دوچرخه شماره ۸۲۵

4. هیجان‌انگیزترین مرحله، چاپ‌زدن با مهرهای  دست‌ساز خودتان است. مهرها را کاملاً به رنگ آغشته کنید و  به آرامی روی سطحی که قرار است چاپ بزنید فشار دهید تا رنگ به خوبی چاپ شود. یادتان باشد که برای چاپ روی پارچه، حتماً باید از رنگ آکریلیک استفاده کنید.

 

دوچرخه شماره ۸۲۵

دوچرخه شماره ۸۲۵

دوچرخه شماره ۸۲۵

دوچرخه شماره ۸۲۵

6. با همین روش می‌توانید نشان‌کتاب‌های جذاب و بهاری درست کنید و شعرهای زیبایی رویشان بنویسید. خود این نشان‌كتاب‌ها می‌توانند عیدی‌هاي جذابي باشند.

 

دوچرخه شماره ۸۲۵

دوچرخه شماره ۸۲۵

7. دیگر لازم نیست برای تبریک به دوستانتان کارت تبریک بخرید؛ حالا خودتان می‌توانید زیباترین کارت‌تبریک‌های نوروزی را بسازید. درواقع با این تکنیک هرچیزی که دوست داشته باشید می‌توانید درست کنید. حتی می‌توانید روی جلد دفتر یا جامدادی‌تان از همین طرح‌ها استفاده کنید.

 

دوچرخه شماره ۸۲۵

8. اگر دوست داشته باشید می‌توانید برای جذاب‌ترشدن عیدی‌تان با همین روش کارت‌هدیه هم درست کنید و آن را با روبان یا با چسب دوطرفه روی بسته‌بندی عیدی‌تان بچسبانید.

 

دوچرخه شماره ۸۲۵

دوچرخه شماره ۸۲۵

عكس‌ها: محمود اعتمادي

کد خبر 328240

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha