دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۵
۰ نفر

افزایش وام مسکن به ۱۶۰میلیون تومان برای خانه‌اولی‌ها، سهم وام در قیمت مسکن را افزایش داده و تا نیمی از ارزش ملک رسانده است.

وزير راه و شهرسازي در ابتداي فعاليت دولت يازدهم اعلام كرده بود كه وام 20ميليوني مسكن با سهمي كمتر از 10درصد از قيمت ملك، نمي‌تواند كمكي به خريدار كند. عباس آخوندي معتقد است كه وام مسكن بايد نيمي از ارزش ملك را تأمين كند. مصوبه جديد شوراي پول و اعتبار كه به افزايش مبلغ وام مسكن براي خانه‌اولي‌ها به ميزان 160ميليون تومان منجر شده، سهم وام را در قيمت مسكن افزايش داده اما اين وام فعلا فقط به زوج‌هاي جوان اعطا مي‌شود و نمي‌توان از آن به‌عنوان افزايش فراگير وام مسكن يادكرد.

معاون وزير راه و شهرسازي معتقد است كه فاصله وام ۲۵ميليون توماني مسكن كه در ابتداي دولت يازدهم پرداخت مي‌شد با وام جديد ۱۶۰ميليون توماني كه به‌تازگي مصوب شده بسيار زياد است و تسهيلات پرداختي جديد تغيير قابل توجهي را به نفع خانوارها رقم مي‌زند و توان مالي خانه‌اولي‌ها را به‌مراتب بالاتر خواهد برد.

به گزارش ايسنا، حامد مظاهريان اظهار كرد: سياست معاونت مسكن و ساختمان در پشتيباني از بالا بردن ميزان وام، افزايش توان مالي خانه‌‌اولي‌ها براي دسترسي به مسكن مناسب بود و شرايط جديد وام مسكن ما را به اين هدف نزديك كرده است. وي درباره مزاياي وام ۱۶۰ميليون توماني مسكن با تأكيد بر اينكه پرداخت اين وام محدوديتي ندارد و متناسب با تعداد متقاضيان، منابع جديدي براي بانك‌ مسكن تجهيز و وام‌هاي مسكن پرداخت خواهد شد، گفت:

وامي كه مصوبه آن به‌تازگي از سوي شوراي پول و اعتبار اعلام شده است از نظر ريالي بيشترين ميزاني است كه در تاريخ ما براي خريد مسكن پرداخت شده و ميزان وام حدود ۵۰درصد مبلغ مورد نياز براي خريد يك واحد مسكوني متوسط را براي تهران و براي شهرهاي كوچك تا ۸۰درصد پوشش مي‌دهد.

کد خبر 328141

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha