مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از افتتاح خط متروی فرودگاه بین المللی مهرآباد در صبح روز سه‌شنبه ۲۵ اسفند و در آستانه سال نو و آغاز سفرهای نوروزی خبر داد.

مترو مهر‌آباد

به گزارش مهر، سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: متروی فرودگاه مهرآباد با بيش از ۴ كيلومتر طول، داراي ۴ ايستگاه است كه با افتتاح همزمان آنها، پایتخت کشورمان در باشگاه ۱۰۰ تايي ‌ها و به عبارتی در زمره شهرهای جهان قرار می‌گیرد که دارای ۱۰۰ ایستگاه مترو هستند.

وي با اشاره به اين که متروي فرودگاه ۴ ايستگاه شامل ايستگاه بيمه و ايستگاه ‌هاي شماره يك، شماره دو و شماره سه فرودگاه است، اظهار کرد: این ایستگاه‌ها مقابل ترمينال‌‌هاي شماره ۲، شماره ۴ و شماره ۶ فرودگاه واقع شده‌اند و دسترسي آسان شهروندان به ترمينال ‌هاي ۶ گانه فرودگاه مهرآباد را امكان پذير مي‌نمايند.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه اتصال شبكه متروي پايتخت پيش از این، از طريق خط ۳ مترو به ايستگاه راه آهن برقرار شده بود، تصريح كرد: علاوه بر راه آهن و فرودگاه مهرآباد، در آينده نزديك فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) نيز از طريق خط متروي تهران ـ پرند به شبكه متروي پايتخت، متصل مي‌شود.

معاون شهردار تهران در پايان با تأكيد بر اين كه براي فرودگاه مهرآباد به عنوان پر اهمیت‌ترین و پر تردد‌ترین فرودگاه كشور، عدم اتصال به شبكه ريلي يك نقص بزرگ محسوب مي‌‌شد، خاطرنشان كرد: با تدبير شهردار محترم تهران، فرودگاه مهرآباد به عنوان نخستين فرودگاه كشور به شبكه ريلی متصل شده و با ظرفيت ۷۰ هزار جا به ‌جايي روزانه، بخش قابل توجهي از رفت و آمدهاي روزانه به فرودگاه مهرآباد كه عموماَ با استفاده از وسايل نقليه شخصي صورت مي‌گيرد را تحت پوشش در می‌آورد.

گفتني است مراسم رسمي افتتاح و آغاز به كار خط متروي فرودگاه مهرآباد، طي مراسم ويژه ‌اي در آستانه سال جدید، صبح روز سه شنبه ۲۵ اسفند برگزار مي‌شود و هر ۴ ايستگاه‌ اين خط رسماً راه اندازي شده مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

کد خبر 328071

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha