جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

۱۳ نویسنده از ۱۲ کشور ازجمله ۲ برنده جایزه نوبل با رمان‌هایی به ۹زبان مختلف برای کسب یکی از معتبرترین و گران‌ترین جوایز ادبی دنیا رقابت می‌کنند که امسال برای نخستین بار به جای مجموعه آثار، به یک اثر اهدا می‌شود.

the booker man pirze

به گزارش همشهري، فهرست اوليه نامزدهاي جايزه من بوكر بين‌المللي 2016در حالي منتشر شد كه در ميان آنها نام‌هايي آشنا و برنده نوبل چون اورهان پاموك از تركيه و كنزابورو اوئي از ژاپن به چشم مي‌خورد. اين جايزه 50هزار پوندي در اصل به رمان‌هايي اعطا مي‌شود كه از زبان‌هاي ديگر به انگليسي ترجمه شده باشند و به همين دليل در فهرست اوليه تقريبا همه قاره‌ها نماينده دارند؛ از كشورهاي آفريقايي كنگو و آنگولا تا اندونزي و كره و برزيل.

النا فرانته ايتاليايي كه آثارش را با نام مستعار منتشر مي‌كند، يان ليانكه كه آثار سياسي او در زادگاهش چين توقيف مي‌شود و يك داستان 47صفحه‌اي از رادوان ناصر نويسنده محبوب برزيلي ازجمله كتاب‌هايي هستند كه بايد براي كسب بوكر امسال رقابت كنند. فهرست 6كتاب برگزيده روز 14آوريل مشخص مي‌شود و هر نويسنده و مترجم هزار پوند جايزه مي‌گيرند. برنده نهايي هم روز 16مي‌معرفي و جايزه 50هزار پوندي به تساوي ميان نويسنده و مترجم قسمت مي‌شود. ليديا ديويس، فيليپ راث و آليس مونرو در سال‌هاي اخير براي مجموعه آثار خود جايزه بوكر بين‌المللي را برده‌اند.

کد خبر 327918

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha