یکشنبه ۸ مهر ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۵
۰ نفر

اخبار و گزارش‌های بسیاری در مورد سرطان‌زا بودن فلان ماده شیمیایی مورد مصرف، تاثیر منفی آلودگی هوا، یا اثر پیشگیری‌کننده فلان ماده غذایی در برابر سرطان‌ها، شنیده‌ایم

و این‌ها همه می‌تواند باعث ترس و نگرانی بیش از حد ما در برابر این بیماری‌ها شود،به طوری که فکر کنیم واقعاً در برابر آنها بی‌دفاع هستیم؛ در حالی که حقیقت چیز دیگری است.

محاسبات دانشمندان نشان می‌دهد زنان با تغییر در سبک زندگی‌شان می‌توانند تا حد زیادی از احتمال ابتلایشان به سرطان کم کنند.

به گزارش بی‌بی‌سی،‌ در تازه‌ترین این محاسبات، محققان انگلیسی متوجه شده‌اند چنین تغییراتی، می‌تواند تا سال 2024 از بروز یک مورد از 10 مورد سرطان پستان جلوگیری کند.

جالب این که این تغییرات، تغییرات انقلابی و غیرقابل‌دسترس برای عموم مردم نیستند، بلکه کارهایی بسیار ساده و معمولی هستند که نه تنها احتمال بروز سرطان پستان را در خانم‌ها کم می‌کند، بلکه فایده‌های زیاد دیگری نیز برای سلامت آنها دارد و به عنوان مثال، همزمان می‌تواند از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هم در سنین بالا در آنها بکاهد.

حتما تا به حال کنجکاو شده‌اید که از این تغییرات معجزه‌گر آگاه شوید.

این تغییرات به این ترتیب‌اند:

محدود کردن درمان جایگزین با هورمون زنانه (HRT)؛ البته استفاده از هورمون جایگزین برای درمان علائم ناخوشایند مربوط به یائسگی، فواید زیادی دارد و می‌تواند در بهبود کیفیت زندگی زنان در سنین سالمندی کمک کند، اما به دلیل خطر آن در بالا بردن احتمال بروز سرطان پستان، توصیه می‌شود استفاده از آن تنها به موارد شدید و ضروری محدود شود و مدت استفاده از آن نیز طولانی نشود.

- کاهش وزن؛به  طوری که شیوع اضافه‌وزن در سال 2024، به همان میزان شیوع آن در سال 1980، یعنی 8 درصد برگردد.

(هم‌اکنون شیوع اضافه‌‌وزن در انگلستان 23 درصد است)
- محدودیت مصرف الکل
- شیردهی به نوزاد، حداقل تا سن 6 ماهگی. کارشناسان می‌گویند اگر بخواهیم آمار سرطان پستان را تا این حد کم کنیم، باید حداقل سه‌چهارم زنان، از فواید تغذیه نوزاد با شیرشان مطلع باشند و به آن عمل کنند. هم‌اکنون تنها 21 درصد زنان انگلیسی، تا این سن به نوزادان‌شان شیر می‌دهند.

- ورزش، حداقل 5 بار در هفته و هر بار به مدت نیم ساعت.

به گفته کارشناسان، از آنجا که متوسط عمر زنان به دلایل مختلف، در حال بالا رفتن است، احتمال ابتلای آنها به سرطان پستان نیز افزایش پیدا می‌کند، به همین دلیل اگر این گونه اقدامات، به خصوص در کنترل چاقی و اضافه‌وزن انجام نشود، در سال 2024، تنها در انگلستان، سالانه 58 هزار مورد جدید از این بیماری تشخیص داده خواهد شد. در حالی که این آمار در سال گذشته، 44 هزار نفر بوده است.

کد خبر 32778

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز