همشهری آنلاین: رونمایی معاونت فرهنگی مجازی، در افتتاحیه هشتمین جشنواره ساب پورتال شهرداری تهران و اختتامیه جشنواره شکوفا در برج میلاد برگزار شد.

رونمایی معاونت فرهنگی مجازی در برج میلاد

به گزارش همشهري‌آنلاين، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در اختتامیه جشنواره شکوفا و پنجمین جشنواره ساب پرتال‌های محله‌های تهران که د برج میلاد با اعلام این خبر گفت: اولین شعاری که در شهرداری تهران مطرح کردم این بود که شهر خوب یافتنی نیست؛ بلکه ساختنی است.

حجت الاسلام امرودی ادامه داد: شکل‌گیری شهر مجازی چه بخواهیم و چه نخواهیم در آینده‌ای نزدیک اتفاق خواهد افتاد، اگر ما نتوانیم شهر مجازی را با توجه به الگوی‌های خودمان بسازیم این شهر الگوهای خود را به ما تحمیل می کند. بر این اساس شهروندان جشنواره شکوفا، شهروندانی هستند که تصمیم دارند با معیارهای داخلی شهر مجازی را به درستی بسازند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به سه نقطه اشتراک میان شهر مجازی و شهر واقعی و مطلوب تصریح کرد: شهر مجازی همان ویژگی‌های شهر واقعی را دارد به این معنی که شهر واقعی و مطلوب شهری است که در آن امنیت برقرار باشد و در شهر مجازی نیز باید این فضای امنیت و آرامش حکم فرما باشد تا زمانی که خانواده ها وارد آن می شوند احساس امنیت کنند.

امرودی امنیت را برای شهرآینده خاطر نشان کرد وگفت: یکی دیگر از نقاط مشترک واقعی و شهر مجازی باید مساله عبادت باشد همانطور که درفضای واقعی شهر تهران عبادت را به وضوح می بینیم در شهر مجازی نیز باید بوی توحید و معاد را احساس کنیم. به عبارت دیگر شهرمجازی تهران باید تبیین کننده شهر توحیدی و معادمحور باشد.

وی در مورد جاذبه های تفریحی تهران به جاذبه های مجازی شهر نیز اشاره کرد وبیان داشت: شهروندی اگر 8 ساعت در روز زمان بگذارد تا تهران را بگردد 35روز طول می کشد تا بتواند جاذبه های پایتخت را تماشا کند این ویژگی مهم باید در شهر مجازی تهران نیز تبلور داشته باشد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: در شهر مجازی تهران نیز باید فضای تعلیم و تعالی همچون شهر واقعی حاکم باشد.

امرودی شهروندان ایرانی انسانهایی پاک، متمدن وبا اخلاق معرفی کرده وتصریح کرد: بر این اساس باید شهری بسازیم که اگر فرزند ما وارد آن شد مطمئن باشیم که چیزی به علم و عظمت او اضافه می شود.

وی با انتقاد از کمبود شغل هایی که به فضای مجازی مرتبط هستند، ادامه داد: تجربه حضور جوانان ما در جشنواره های خارجی و داخلی نشان داد که این افراد همواره از سایر کشورها بهتر درخشیدند و این موضوع ضرورت گسترش جشنواره شکوفا در سطح بین المللی را ایجاد می کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در پایان از رونمایی معاونت فرهنگی مجازی در افتتاحیه هشتمین جشنواره ساب پورتال شهرداری تهران خبرداد و گفت: این فضا طلیعه ای باشد که هر ایرانی در هر کجای دنیاامکان دسترسی را داشته باشد.

کد خبر 327707

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha