سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

نخستین نشست رسانه‌ای دبیر و برخی مدیران سی‌و‌چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر صبح روز گذشته در پردیس سینمایی چارسو برگزار و در آن از پوستر این دوره با تصویری از فیلم سینمایی «گاو» رونمایی شد.

پوستر جشنواره جهانی فجر با تصویری از فیلم «گاو» طراحی شده است.

به گزارش همشهري، سيدرضا ميركريمي، دبير جشنواره در ابتدا درباره دليل استفاده از تصوير فيلم داريوش مهرجويي در طراحي پوستر گفت: «گاو نخستين فيلم ايراني است كه در جشنواره‌هاي جهاني تقدير شد و جايزه بازيگري را براي عزت‌الله انتظامي به ارمغان آورد. امام خميني(ره) هم پس از انقلاب از اين فيلم به نيكي ياد كردند و قرار است در روزهاي برگزاري جشنواره، فيلم گاو براي مهمانان خارجي و داخلي به نمايش درآيد.»

وي با اشاره به لزوم حذف هزينه‌هاي اضافي در برگزاري جشنواره جهاني فيلم فجر، از اهداي جايزه محمد امين(ص) براي نكوداشت نام پيامبر بزرگوار اسلام خبر داد و افزود: «پيش از اين در چند دوره جشنواره جايزه مصطفي عقاد به آثار برگزيده با مضامين مذهبي و ديني اهدا مي‌شد كه ما تصميم گرفتيم از اين دوره، جايزه محمد امين را جايگزين آن كنيم. اين جايزه در ستايش اخلاق و آيين محمدي به فيلم و فيلمساز برگزيده تعلق مي‌گيرد.»

به گفته ميركريمي، در بخش مسابقه سينماي سعادت سي‌و‌چهارمين جشنواره جهاني فجر 15فيلم به نمايش درمي‌آيد كه شامل 12فيلم خارجي و 3نماينده از سينماي ايران است. جايزه برگزيدگان اين بخش تنديس‌هاي طلايي و سيمين به بهترين كارگردان، بهترين بازيگران زن و مرد، بهترين دستاورد هنري و بهترين فيلمنامه است. در بخش سينماي آسيا و كشورهاي اسلامي با وجود غيررقابتي بودن، از آثار و هنرمندان برگزيده تقدير خواهد شد.

امير اسفندياري، معاون بين‌الملل دبير سي‌وچهارمين جشنواره جهاني فيلم فجر ديگر چهره حاضر در نشست بود كه درباره ويژگي‌هاي اين دوره، تركيب داوران و مهمانان و برگزاري نوزدهمين بازار فيلم فجر سخن گفت. وي با اشاره به حضور 170تا 200مهمان سينمايي و نمايندگان رسانه‌ها از سراسر دنيا، افزود: «در بخش بين‌الملل 5داور خارجي و 2داور ايراني و در بخش بهترين فيلم آسيايي 4چهره خارجي و يك ايراني كار داوري را بر عهده دارند.»

در ادامه نشست، ميركريمي با تأكيد بر حذف تشريفات در برگزاري جشنواره جهاني فيلم فجر، گفت: «هر كس از در پرديس چارسو وارد شود، مهمان جشنواره است و مانند ديگران با او برخورد مي‌شود. من در مذاكره با مديران جشنواره‌ها ايران را امن‌ترين كشور جهان معرفي كردم و با وجود حضور تعداد زيادي مشاور، مسئوليت انتخاب تمام آثار بر عهده من است؛ ضمن اينكه قرار است 3فيلم با موضوع كوباني و داعش در جشنواره به نمايش درآيد.»

رضا كيانيان كه مسئوليت كاخ جشنواره را برعهده گرفته، از پرديس چارسو به‌دليل قرار گرفتن در مناطق مركزي شهر به‌عنوان «كوخ» ياد كرد و گفت: «در اين دوره بولتن چاپ نمي‌كنيم تا درختي قطع و كاغذي مصرف نشود. به جاي گل از گلدان استفاده مي‌كنيم. همه مهمانان را در هتل فردوسي اسكان مي‌دهيم كه نزديك چارسوست و همه مي‌توانند با حضور در اين پرديس از امكانات آن و برنامه‌هاي نمايش فيلم استفاده كنند. خبري از مهماني‌هاي شام و ناهار هم نخواهد بود!»

  • حضور پررنگ رسانه‌ها

عليرضا شجاع‌نوري، دبير نشست‌هاي تحليل فيلم در بخشي از نشست رسانه‌اي سي‌و‌چهارمين جشنواره جهاني فيلم فجر از رسانه‌ها خواست براي استفاده از تجارب و دانسته‌هاي مهمانان جشنواره با مديران همكاري كنند. وي با تأكيد بر كار گروهي گفت: «بايد حواس همه را به جشنواره جلب كرده و با كمك رسانه‌ها نگاه‌هاي مردمي را به اين سمت بكشانيم. اين اهالي رسانه هستند كه پيام جشنواره را به تهران، ايران و جهان مخابره مي‌كنند.»

کد خبر 327681

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha