پگاه شفتی: نامش« ایلان ماسک» است. بنیانگذار بسیاری از کمپانی‌های بزرگ در دنیای فناوری همچون «تسلا موتورز» و «اسپیس‌اکس». بسیاری پدیده‌های نو که امروز با آن‌ها آشناییم، کار این مهندس و مخترع ۴۴ ساله است که در آفریقای جنوبی متولد شده.

دوچرخه شماره ۸۲۴

ايلان ماسك مخترع قطار هايپر لوپ است؛ قطاري كه مي‌تواند يك مسافت بيست و چهارساعته را در زماني كم‌تر از دو ساعت طي كند.

تسلا موتورز، يك شركت خودروسازي است كه فقط خودروهاي پاك و برقي توليد مي‌كند. اين شركت به‌تازگي محبوبِ بسياري از راننده‌ها شده و هفته‌ي گذشته از يك خودروي هيبريدي پرده‌برداري كرد كه مخصوص كودكان است؛ خودرويي با تمام ويژگي‌هاي يك خودروي واقعي.

كمپاني اسپيس‌اكس، كه هم‌اكنون ماسك مديرعامل آن است، در طراحي و ساخت صنايع فضايي پيشرو است و قرار است موشك‌هاي سفارشي سازمان ناسا را هم بسازد.

ايلان ماسك همان كسي است كه به ايده‌هاي زيبا (كه خيلي‌ها معتقدند فقط روي كاغذ زيباست) در دنياي فناوري واقعيت مي‌بخشد.

ماسك يكي از پديده‌هاي آينده‌نگر و روشن‌بين عصر كنوني است. او نگاه جالبي به آينده و اختراع‌ها انداخته و سخنان جالبي در اين‌باره بر زبان آورده است.

حرف‌هايي كه شايد براي خيلي‌ها اميدبخش باشد و نگاه ما را به آينده عوض كند. آشنايي با چند نمونه از سخنان و ايده‌هاي او، خالي از لطف نيست.

 

دوچرخه شماره ۸۲۴

 

  • ماشين پرنده!

ما در آينده حتماً ماشين پرنده خواهيم ساخت. اما اين بخشِ مشكل قضيه نيست، مشكل در اين است كه چگونه مي‌توان اين ماشين‌ها را امن و بي‌خطر ساخت؟

 

دوچرخه شماره ۸۲۴

 

  • انرژي تجديدناپذير!

بگذاريد بگويم تنها چيزي كه ما داريم انرژي خورشيدي است. خورشيد تنها و تنها منبع انرژي ماست. مي‌توان فقط با بخش كوچكي از آسمان اسپانيا، به تمام اروپا انرژي داد.

 

دوچرخه شماره ۸۲۴

 

  •  هوش مصنوعي!

آن‌چه كه تمدن بشري را تهديد مي‌كند اشخاص نيستند، بلكه ساخت روبات‌هاي انسان‌نمايي است كه به‌اندازه‌ي كافي درمورد امن و بي‌خطر بودنشان تحقيق نشده است.

 

دوچرخه شماره ۸۲۴

 

  • ماشين‌هاي پاك!

اگر مي‌خواهيد هواي شهرتان پاك باشد، چاره‌اي نداريد جز استفاده از ماشين‌هاي برقي.

 

دوچرخه شماره ۸۲۴

 

  • طول عمر!

فكر نمي‌كنم داشتن زندگي طولاني، مزيتي باشد. ممكن است در پيري بيماري‌هاي وحشتناكي مثل زوال عقل در انتظارمان باشد. از كجا معلوم؟ من مطمئنم دلم نمي‌خواهد عمر جاودان داشته باشم.

 

دوچرخه شماره ۸۲۴

 

  • اختراع!

وقتي مي‌خواهيد چيز جديدي اختراع كنيد، بايد بر قوانين فيزيك مسلط شويد. فيزيك به شما نشان خواهد داد چگونه مي‌توان چيزهاي جديدي كشف كرد كه پر از تناقض است.

کد خبر 327209

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha