همشهری آنلاین: رئیس مرکز ملی هوا و تغییرات اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست به تولید روزانه ۷ هزار ۵۰۰ تنی زباله در تهران اشاره کرد و گفت: هر تن زباله ۴۰ کیلوگرم شیرابه وارد زمین می‌کند.

زباله

به گزارش ایرنا، علی اصغر رجبی در اولین همایش نقش کودک و نوجوان در توسعه پایدار با رویکرد HSE بر لزوم مقابله با این معضل تاکید کرد و افزود: اقدامات لازم از جمله تفکیک زباله از منازل باید انجام گیرد تا از اثراث مخرب این معضل بکاهد.

وی بر لزوم اقدامات پیشگرانه برای مقابله با آسیب‌ها و ارتقاء سلامت در جامعه تاکید کرد و گفت: با تعامل و همکاری همه دستگاه‌ها باید به این سمت حرکت کنیم تا مردم از رفاه، ارامش و آسایش بیشتری برخوردار شوند.

رجبی به مصرف بی‌رویه انرژی در کشور اشاره کرد و گفت: اگر به همین منوال به مصرف انرژی در مکان‌های مختلف از جمله خانه‌ها، کارخانه‌ها، مدارس و صنعت ادامه دهیم تا سال 1405 به واردکننده انرژی تبدیل خواهیم شد.

  • کاهش 25 درصدی مصرف انرژی با تنظیم موتورخانه‌ها

رئیس مرکز ملی هوا و تغییرات اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست بر لزوم تنظیم موتورخانه‌ها تاکید کرد و گفت: با تنظیم موتورخانه‌ها شاهد کاهش 25 درصدی مصرف انرژی خواهیم بود.

وی تاکید کرد: با این اقدام شاهد کاهش 58 هزار تن آلایندگی و کاهش انتشار یک میلیون 700 هزار تن گاز گلخانه‌ای خواهیم بود که امیدواریم مردم تنظیم موتورخانه‌ها را جدی بگیرند و آن را رعایت کنند.

رجبی به مصوبه شورای سوم شهر تهران در راستای استقرار سامانه HSE در حوزه شهری اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران در برنامه پنجساله دوم به دنبال تحقق این موضوع است.

وی تاکید کرد که همه دستگاه‌ها باید حضور فعال در این عرصه داشته باشند تا شاهد تحقق استقرار این سامانه در حوزه شهری باشیم.

  • اجرای طرح‌های مختلف در حوزه HSE توسط چهار دانشگاه معتبر تهران

رئیس مرکز ملی هوا و تغییرات اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مقرر شد چهار دانشگاه شریف، تهران، امیرکبیر و مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های مختلف HSE فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران در حوزه کودکان و نوجوانان و آسیب اجتناعی به فعالیت می‌پردازد، گفت: شناسایی خطرات در هزار و 459 مرکز آموزشی از جمله اقدامات این دانشگاه خواهد بود.

رجبی ادامه داد: دانشگاه شریف در حوزه حمل و نقل، مشاغل و صنعت، دانشگاه امیرکبیر در حوزه‌های ساختمان، مساجد و امکان ورزشی و واحد تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های بیمارستانی و مراکز درمانی فعالیت خواهند کرد.

اولین همایش ملی نقش کودک و نوجوان در توسعه پایدار با رویکرد HSE روز پنجشنبه ( 13 اسفند ) با حضور جمعی ازمسئولان شهرتهران و مردم در سالن همایش علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.

کد خبر 327082

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha