مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری شهرداری تهران آخرین اقدامات شهرداری پایتخت را در راستای برگزاری نوروز ۹۵ تشریح کرد.

شهرداری تهران

به گزارش ایسنا، مجتبی عبدالهی با اشاره به اینکه 200 آیتم کاری در حوزه معاونت خدمات شهری و 150 آیتم کاری در مناطق 22 گانه تحت نظارت این معاونت مرتبط با برگزاری مراسم نوروز 95 تعریف شده است افزود: در تمامی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران اقدامات گسترده‌ای جهت آماده سازی شهر تهران برای نوروز 95 انجام شده است.

وی در تشریح اقدامات سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار گفت: با هدف تامین مایحتاج شهروندان حدود 50 فضای موقت به شکل چادر در سطح شهر تهران برای عرضه مایحتاج شب عید ایجاد خواهد شد؛ همچنین کلیه میادین سطح شهر تهران از روز 22 تا 29 اسفندماه از ساعت 7:30 تا 21 فعال خواهند بود و از 5 تا 12 فروردین 1395 میادین سطح شهر تهران از 8 صبح تا ساعت 13 فعال خواهند بود.

وی افزود: میادین صفا در منطقه 13، فرجام در منطقه 4 و جمال زاده در منطقه 11 در روزهای پایانی سال افتتاح می‌شوند و همزمان با اتمام نوسازی و بهسازی، بازارهای شهدای جی، طوس، نواب، طرشت و... در ایام پایانی سال به شهروندان ارائه خدمات خواهند داشت.

عبدالهی به تشکیل جلسات هفتگی کارگروه نرخ گذاری اشاره کرد و افزود: در ایام پایانی سال این کارگروه به صورت روزانه تشکیل جلسه خواهد داد و در میادین تخفیفات 5 تا 25 درصد بر روی کالاهایی مانند برنج، چای، روغن و... اعمال خواهد شد.

  • تزریق فوم برای مسدود کردن محل زندگی موش‌های پایتخت

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به استفاده از تزریق فوم برای مسدود کردن منافذی که محل زندگی موش‌ها در پایتخت شده است، به عنوان جدیدترین اقدامات این شرکت گفت: بی‌تردید به کارگیری روش‌های نوین مبارزه فیزیکی با موش‌های شهری در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تا پیش از این از روش‌های سنتی مانند استفاده سیمان و شیشه خرده برای مسدود کردن منافذ که موش‌ها در آن زندگی می‌کنند استفاده شد اما این روش‌ها علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد ناکارآمد بود. نهایتا پس از بررسی و مطالعات بسیار، با شرکت تزریق فوم آشنا شدیم و توانستیم این تکنولوژی را به کشور وارد کنیم. در حال حاضر نیز 10 روز است که عملیات اجرایی تزریق فوم‌ها در پایتخت آغاز شده است.

امیدواریم در آینده نزدیک با بومی‌سازی این تکنولوژی بتوانیم این دستگاه‌ها را در داخل کشور تولید کنیم.

  • توقف 2.5 ساله کشتار مستقیم سگ‌ها در شهر تهران / راه اندازی 50 روز بازار و شب بازار

وی از توقف 2.5 ساله کشتار مستقیم سگ‌ها در شهر تهران خبر داد و افزود: از زمانی که مساله سگ‌های ولگرد به این شرکت سپرده شده است، کشتار سگ‌ها در پایتخت متوقف شده و هیچ‌گونه کشتار مستقیمی در این شهر انجام نشده است.

عبدالهی آغاز به کار کلینیک سیار حیوانات را از دیگر اقدامات شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل خواند و افزود: 2 خودرو با تجهیزات کامل به عنوان کلینیک سیار سگ‌های ولگرد تجهیز شده است که در اطراف تهران و محل زندگی سگ‌های بدون ساحل شرایط درمانی مناسب را برای آنها فراهم می‌کند. همچنین راه اندازی 50 روز بازار و شب بازارها برای امرار معاش دستفروشان توسط این شرکت برپا شده که امیدواریم به زودی اخبار خوبی از افزایش شب بازارها اطلاع رسانی کنیم.

  • مدیریت طرح ترافیکی ویژه پنجشنبه و جمعه آخر سال

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از کاشت 33 هزار درخت در بهشت زهرا(س) به نیت 33 هزار شهید خبر داد و افزود: عطرافشانی قبور شهدا و اهدای گل و گلدان به خانواده شهدا در ایام پایانی سال انجام خواهد شد. همچنین 2500 نیروی راهور پلیس طرح ترافیکی ویژه پنجشنبه و جمعه آخر سال را مدیریت خواهند کرد.

  • اتخاذ تمهیدات ویژه چهارشنبه آخر سال

عبدالهی با اشاره به اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای چهارشنبه آخر سال نیز به ایسنا گفت: سازمان آتش نشانی با تمام ظرفیت برای این روز در آماده باش کامل قرار گرفته است و امسال از 500 داوطلب آموزش دیده مردمی نیز در ایام نوروز و چهارشنبه آخر سال بهره خواهد گرفت.

وی افزود: در ایام پایانی سال، نیروهای این سازمان با شناسایی نقاط حادثه خیز در این نقاط مستقر و به شهروندان ارائه خدمات خواهند داشت.

  • راه‌اندازی کمپین هر تهرانی یک درخت

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از بهره‌برداری یکهزار هکتار پروژه توسعه‌ای جنگل‌کاری شمال بزرگراه شهید بابایی واقع در دامنه جنوبی البرز در روز 15 اسفند ماه (روز درختکاری) خبر داد.

وی با اشاره به بهره‌برداری پروژه جنگل‌کاری دامنه جنوبی البرز گفت: این پروژه شامل اراضی دانشگاه امام حسین به مساحت 400 هکتار، اراضی بوستان یاس فاطمی به مساحت 200 هکتار، اراضی سوهانک با مساحت 250 هکتار و اراضی استحکامات ارتش جمهوری اسلامی ایران به مساحت 120 هکتار به صورت مکانیزه جنگل کاری شده است که همزمان با روز درختکاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

عبدالهی به راه‌اندازی کمپین جدیدی با نام هر تهرانی یک درخت اشاره کرد و افزود: به تأسی از کلام مقام معظم رهبری و در جهت توسعه فضای سبز شهری این کمپین راه‌اندازی شده و امیدواریم با توسعه این کمپین شاهد روزی باشیم که هر ایرانی با کاشت یک درخت موجب توسعه فضای سبز شهرها و حاشیه‌ آنها شود.

وی تاکید کرد: در بخش برون شهری 38 هزار و 700 هکتار جنگل‌کاری در قالب کمربند سبز پیرامون شهر تهران انجام شده است و برابر برنامه تعیین شده تا پایان برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران این مقدار جنگل‌کاری باید به 50 هزار هکتار افزایش پیدا کند که در صورت واگذاری اراضی ملی توسط سازمان جنگل‌ها و مراتفع به شهرداری تهران این امر محقق خواهد شد.

  • جانمایی مخازن ویژه تحویل ماهی قرمز از خانوده‌ها در برخی بوستان‌ها

وی ادامه داد: همزمان با ایام نوروز بیش از 800 هزار لاله در چهار بوستان حقانی، خواجوی کرمانی، شوش و بهاران با مساحت 35 هکتار در محله هرندی کاشته خواهد شد که شهروندان علاوه بر کاشت این لاله‌ها در سه ماه آینده شاهد اقدامات خوب این سازمان در این محله خواهند بود. به طور کلی برای ایام نوروز 4 میلیون لاله در نقاط مختلف شهر تهران کاشته شده است . همچنین امسال در برخی بوستان‌های شهر مخازن ویژه‌ای جهت تحویل ماهی‌های قرمز پس از اتمام مراسم نوروز مستقر خواهد شد و بازرسی‌ها در محل نگهداری پرندگان توسط ستاد محیط زیست شهر تهران انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: در ایام پایانی سال شاهد افتتاح بوستان دوستدار کودک در منطقه یک نیز خواهیم بود.

  • برگزاری مراسم ساعت زمین در روز 29 اسفند

معاون خدمات شهری شهرداری تهران به برگزاری مراسم ساعت زمین در روز 29 اسفند نیز اشاره کرد و افزود: این مراسم از ساعت 20 لغایت 21 برگزار خواهد شد و طی آن چراغ‌های اضافی در مجموعه های شهرداری تهران از جمله برج میلاد در این یک ساعت خاموش خواهد شد.

  • توزیع 20 هزار مخزن پسماند میان شهروندان تهرانی

معاون خدمات شهری توزیع 20 هزار مخزن پسماند میان شهروندان تهرانی را از اقدامات سازمان مدیریت پسماند برشمرد و افزود: این مخازن در معابر و مجتمع های مسکونی سطح شهر جانمایی خواهند شد. برگزاری جشنواره بهترین‌ها از دور ریختنی‌ها با شعار دوباره بسازیم با هدف ایجاد فرهنگ در حوزه تفکیک از مبداء و مدیریت پسماند از دیگر اقدامات این سازمان خواهد بود.

  • اعمال تخفیفات ویژه نوروزی بر روی همه کالاهای شهروند

عبدالهی از اعمال تخفیفات ویژه نوروزی بر روی همه کالاهای شهروند در قالب «جشنواره لبخند نوروزی» خبر داد و افزود: شرکت شهروند همه ساله در این ایام فروش فوق‌العاده داشته است. امسال نیز در راستای اجرای این سنت، جشنواره نوروزی را با عنوان "لبخند نوروزی" برگزار خواهد کرد.

وی ادامه داد: فروش فوق‌العاده شرکت شهروند امسال از 5 اسفندماه آغاز شده و تا 15 فروردین سال 95 ادامه خواهد داشت. در راستای برگزاری این جشنواره، جوایز ویژه‌ای از جمله 7 دستگاه خودروی پژوپارس تعدادی کارت 10، 5، 3 و 2 میلیون تومانی و لوازم خانگی برای شهروندانی که از این فروشگاه خرید می‌کنند در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اعمال تخفیف بر روی تمام بارکدهای کالاهای فروشگاه شهروند گفت: امسال با همکاری و تعامل مناسب تامین‌کنندگان کالا برای اولین بار بر روی تمام کالاهای این فروشگاه تخفیف اعمال خواهد شد. 300 تامین کننده طرف قرارداد شرکت شهروند تلاش کردند که در یک برنامه جامع این تخفیفات بر روی همه کالاها اعمال شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از افزایش دو ساعته تا ساعت 24 همه شعبات فروشگاه شهروند خبر داد و افزود: علاوه بر فروشگاه‌های بیهقی و بوستان که از ابتدای امسال به صورت شبانه‌روزی فعالیت خود را انجام داده‌اند، فروشگاه‌های بهرود، حکیمیه، بهاران، بیهقی، بوستان و 17 شهریور که ظرف چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد، به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهند کرد. همچنین فروشگاه‌های بهرود، حکیمیه، المپیک، بهاران، بیهقی، بوستان و 17 شهریور در ایام نوروز به جز اول فروردین‌ماه، در سایر روزهای تعطیل باز خواهند بود.

وی درخصوص ادامه طرح تخفیفات ویژه در شعبات فروشگاه شهروند پایین‌تر از میدان انقلاب گفت: این طرح ادامه پیدا خواهد کرد و همچنان فروشگاه‌های شهروند پایین‌تر از محور میدان انقلاب با تخفیفات ویژه کالاها را در اختیار مردم و شهروندان قرار خواهند داد. در مدت اجرای این طرح میزان خرید خانوارها در این مناطق افزایش چشمگیری داشته است.

  • اقدامات سازمان زیباسازی

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در تشریح اقدامات سازمان زیباسازی نیز به ایسنا گفت: تمام فعالیت‌های سازمان زیباسازی شهرداری تهران در راستای ارتقای کیفیت سیما و منظر شهری بوده است. فعالیت‌های استقبال از بهار سال 95 نیز در راستای پیشنهادات شورای سیاستگذاری مربوط به استقبال از بهار انجام خواهد شد. بر همین اساس در سه حوزه فعالیت‌های سازمان زیباسازی برای ایام نوروز انجام می‌شود. ابتدا اقداماتی که توسط مناطق 22 گانه با نظارت سازمان زیباسازی انجام خواهد شد که این اقدامات از ابتدای اسفندماه آغاز شده است.

وی پیرایش شهری، حذف زواید، ساماندهی المان‌های شهری را از اقداماتی خواند که توسط مناطق 22 گانه و با نظارت سازمان زیباسازی انجام خواهد شد و افزود: امسال با توجه به برگزاری انتخابات در هفتم اسفند ماه اقدامات میدانی در حوزه زیباسازی و طرح استقبال از بهار بعد از انتخابات انجام می‌شود.

عبدالهی رونمایی و بهره برداری از طرح‌هایی که در طول سال توسط این سازمان انجام شده را در ایام پایانی سال سومین حوزه کاری این سازمان خواند و ادامه داد: در این حوزه اقدامات مرمتی و نورپردازی و طراحی‌های شهری مانند میدان مشق انجام شده که در ایام پایانی سال رونمایی و به بهره برداری می‌رسد.

وی اقدامات انجام شده در حوزه تبلیغات محیطی را نیز شامل نمایش برگزیده آثار گرافیکی ارسالی به این سازمان خواند و افزود: فراخوانی برای طراحی تبلیغات گرافیکی در سطح شهر تهران انجام شد و برگزیده آثار ارسالی در طرح استقبال از بهار در سطح شهر تهران به نمایش گذاشته خواهند شد که این آثار بیشتر پیامهایی مرتبط با نوروز و فرهنگ سازی در این عرصه را شامل می‌شود. همچنین در 22 منطقه شهر تهران 22 سفره هفت سین برپا می‌شود و طراحی‌های رنگی بر روی تخم مرغ‌ها نیز از جمله آثاری هستند که منتخب آنها در کنار سایر کارهای حجمی شهر تهران در ایام نوروز به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال جشنواره بهارستان بر اساس مطالعات انجام شده و تجربه سال گذشته در دو محور پر تردد میدان راه آهن تا تجریش و میدان آزادی تا امام حسین (ع) اجرا خواهد شد. طرح استقبال از بهار امسال از 15 اسفند ماه آغاز و تا 15 اردیبهشت به عنوان مأموریت سازمان زیباسازی شهرداری تهران اجرایی خواهد شد.

وی به آذین بندی و نورآرایی مناطق مختلف شهر تهران از جمله تئاتر شهر و تالار وحدت اشاره کرد و افزود: برای شهر تهران در آینده نزدیک مجسمه‌هایی طراحی و ساخته شده و حتی جانمایی آنها نیز انجام شده که به زودی نصب خواهند شد.

  • اقدامات معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در مجموعه شهر آفتاب

معاون خدمات شهری شهرداری تهران به پروژه مهم شهر آفتاب اشاره کرد و افزود: در قالب اجرای طرح‌ها، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران اجرای پروژه فضای سبز مجموعه را بر عهده دارد. توسعه فضای سبز شهر آفتاب که در اردیبهشت ماه همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب به بهره‌برداری می‌رسد به سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران واگذار شده که اکثر اقدامات لازم انجام شده است.

وی افزود: امسال نیز در روز دوشنبه، مراسم روز درختکاری در مجموعه شهر آفتاب برگزار خواهد شد. در این مجموعه نصب 154 پرچم متعلق به کشورهای مختلف را خواهیم داشت به همراه پرچم 70 متری که به عنوان پرچم شاخص متعلق به کشورمان خواهد بود.

عبددالهی ادامه داد: در این مجموعه، محل استراحت افراد حاضر که فعالیت می کنند و ایستگاه های پذیرایی ایجاد خواهد شد. در مجموعه آفتاب همزمان با راه اندازی مترو و مجموعه نمایشگاه کتاب، ایستگاه آتش نشانی نیز به بهره برداری خواهد رسید. احداث فروشگاه شهروند و میدان تره بار نیز در مجموعه شهر آفتاب در دستور کار قرار گرفته است. همچنین تلاش خواهیم کرد جایگاه پمپ بنزین نیز در این مجموعه احداث شود.

وی تاکید کرد: با تلاش همکاران شرکت مترو، ایستگاه بهشت زهرا که جهت عملیات عمرانی بسته شده بود، برای ایام پایانی سال بازگشایی شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران به مسئولیت این معاونت در ستاد گردشگری سال 1395 شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: اسکان ها در این ستاد بر عهده این معاونت است که به صورت چادر و ایجاد امکانات لازم به صورت پرتابل در کنار این چادرها انجام خواهد شد. این چادرها در بوستان‌هایی مانند ولایت لاله و مدخل های ورودی و خروجی شهر تهران مستقر خواهند شد. همچنین سوله‌های ورزشی و بحران نیز موکت و برای اسکان میهمانان نوروزی به کار گرفته خواهند شد.

کد خبر 327081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha