چهارشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
۰ نفر

مینا صیادی: چند وقتی است فدراسیون جهانی تنیس طرحی در ۱۲۱ کشور جهان اجرا کرده است.

دوچرخه شماره ۸۲۴

نام اين طرح، «جي‌تي‌آي» (JTI: Junior Tennis Initiative) است که به‌معنی استعدادیابی تنیس نوجوانان است، هدف از اجرای جهانی این طرح، ابتدا، آشنایی نوجوانان با ورزش تنیس و در گام بعدی پیدا‌کردن استعدادهای منحصربه‌فرد نوجوانان و راهنمایی و معرفی آنان برای ادامه‌ي راه در این ورزش بوده است. نوجوانانی که شاید خودشان هم از این مسئله بی‌اطلاع بوده‌اند.

این طرح، هم‌گام با کشورهای مختلف جهان، از بهمن ماه 94 در ایران نیز به اجرا در آمده است. مربي‌هاي حرفه‌اي در 25 استان کشور برای اجرای این طرح، به مدارس دخترانه و پسرانه‌ي سطح شهر می‌روند تا استعدادهای نهفته تنیس ایران را پیدا کنند.

يادآور مي‌شود با گذشت یک ماه از شروع این طرح، استان البرز رکورد میانگین طرح جهانی فدراسیون تنیس را به‌نام خود ثبت كرد. این استان با حضور در هشت مدرسه توانست 1088 دانش‌آموز را با تنیس آشنا کند. فدراسيون جهاني هدف 1000 نفر برای يك ماه را در نظر گرفته بود كه به اين ترتيب استان البرز از آن پیشی گرفت.

کسی چه می‌داند. شاید «راجر فدرر» یا «سرنا ویلیامز» بعدی در همین حوالی، در مدرسه و سر کلاس درس و یا در حال‌ خواندن هفته‌نامه‌ي دوچرخه باشد!

کد خبر 326973

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha