سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سند همکاری محیط زیستی ایران و اتریش میان معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و آندره روپرشتر وزیر محیط زیست آب و جنگلداری اتریش به امضا رسید.

به گزارش ایرنا، مجید شفیع‌پور رئیس مرکز امور بین‌الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط زیست امروز دوشنبه در مراسم امضای این سند همکاری گفت: هشتم سپتامبر سال گذشته طی مذاکرات شکل گرفته زمینه ترسیم یک نقشه راه برای همکاری‌های زیست محیطی دو کشور ایران و اتریش فراهم شد.

وی افزود: بر اساس رسم دیپلماتیک در یادداشت تفاهم‌نامه زمینه‌های اولویت‌دار بین دو کشور مورد شناسایی و توافق طرفین قرار گرفت.

شفیع‌پور گفت: این توافقات دارای 10 اولویت اصلی از جمله مدیریت مواد زائد جامد و تصفیه ضایعات صنعتی خطرناک، شناسایی، پیشگیری و کنترل آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی و تلاش برای مدیریت یکپارچه رودخانه‌های کشور، بحث پدیده گرمایش جهانی و رایزنی‌های مشترک در عرصه‌های بین‌المللی برای مقابله با تغییرات آب و هوا و حفاظت از گونه‌های حیات وحش و پارک‌های ملی در عرصه‌ها و اکوسیستم‌های تالابی برخی مفاد این سند همکاری است.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در گام دوم تلاش برای تدوین یک موافقتنامه اجرایی از ضروریات عملی کردن این تفاهم دوجانبه است و طی مذاکراتی که امروز بین طرفین انجام شد چارچوب همکاری‌های اجرایی برای سال‌های 2016 و 2017 مورد توافق اصولی قرار گرفت.

شفیع‌پور گفت: این چارچوب امروز به توافق و به عنوان برنامه اقدام به امضا رسید و اوایل سال 95 با سفر رئیس جمهور به اتریش به امضای نهایی خواهد رسید.

کد خبر 326836

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha