شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: هارپر لی نویسنده آمریکایی کشتن مرغ مقلد، برنده جایزه ادبی پولیتزر در سال ۱۹۶۰ در سن ۸۹ سالگی در گذشت.

براساس گزارش BBC، مرگ هارپر لي روز جمعه 19 فوريه 2016 توسط شوراي شهر مونروويل در آلاباما تاييد شد. به گفته خانواده وي، هارپر لي در خواب و در حالي از دنيا رفته‌است كه در نهايت سلامت جسماني به سر مي‌برد،‌از اين رو مرگ وي براي خانواده‌اش غيرمنتظره بوده‌است.

كشتن مرغ مقلد،‌مشهورترين اثر هارپر لي است كه در سال 1960 منتشر شد و تا به امروز بیش از 40 میلیون نسخه از اين کتاب به فروش رفته و به زبان‌های مختلفی از جمله فارسی ترجمه شده است. اين كتاب در سال 1960 موفق به دريافت جايزه ادبي پوليتزر شد.

رابرت مالیگان دو سال پس از انتشار اين كتاب، فیلمی با بازی گریگوری پک براساس اين داستان ساخت که سه اسکار از جمله جایزه بهترین بازیگری را برای گریگوری پک در پی داشت.

انتشارات هارپر کالینز سال پیش کتاب "برو و دیده‌بانی بگمار" که قسمت دوم کشتن مرغ مقلد است را در 304 صفحه منتشر کرد. داستان برو و دیده‌بانی بگمار هم در شهر خیالی میکوم در ایالت آلاباما می‌گذرد که اسکات فینچ، راوی داستان برای دیدن پدرش، اتیکاس فینچ که وکیل است از نیویورک به این شهر می‌رود.

در کشتن مرغ مقلد اسکات داستانی را روایت می کند که پدرش وکالت مرد سیاه‌پوستی را به عهده می‌گیرد که به اتهام تجاوز محاکمه می‌شود.

کد خبر 325650

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha