همشهری آنلاین: پاپ فرانسیس‌،‌ رهبر کاتولیک‌های جهان با انتقاد شدید از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت برنامه او برای ساختن دیوار در امتداد مرز مکزیک غیرمسیحی است.

انتقاد شدید پاپ از ترامپ | این مرد مسیحی نیست | پاسخ دونالد ترامپ

به گزارش دويچه وله، اشپیگل آنلاین می​نویسد، رهبر کاتولیک​های جهان برای نخستین بار موضعی صریح و آشکار در قبال اظهارات جنجال‌برانگیز دونالد ترامپ اتخاذ کرد. پاپ به شدت از ترامپ انتقاد کرد و گفت: «این مرد مسیحی نیست.»

ترامپ نامزد میلیاردر ریاست جمهوری آمریکا وابسته به گروه مذهبی "پرسبایترین"است. تشکل مذهبی پرسبایترین (Presbyterian) به کلیساهایی اختصاص دارد که سیر اصلاحات را پیش گرفته و در قرن ۱۶ از دستگاه پاپ در رم جدا شدند.

پاپ فرانسیس در حین بازگشت از مکزیک به رم  در روز ۱۸ فوریه2016  ( ۲۹ بهمن 1394) درباره رونالد ترامپ، نامزد جمهوری​خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار داشت: «کسی که فقط به فکر ساختن دیوار در هر کجا است و نه به فکر ساختن پل، مسیحی نیست و اعتقادات او در چارچوب انجیل نمی‌تواند باشد.»

پاپ از اظهارنظر درباره اینکه رای‌دهندگان کاتولیک به کدام نامزد ریاست جمهوری آمریکا باید رأی دهند سرباز زد و گفت که در این امور دخالت نمی​کند.

او در آخرین روز اقامت خود در مکزیک در مراسم دینی در سیوداد خوارز شهری در شمال مکزیک و نزدیکی مرز تکزاس شرکت کرد. پاپ که خود آرژانتینی​الاصل است در حضور ۲۵۰ هزار تن از پیروانش در شهر مرزی مکزیک خشونت را محکوم کرد.

  • پاسخ دونالد ترامپ

دونالد ترامپ هم صحبت​های پاپ فرانسیس را بی​پاسخ نگذاشت و بلافاصله گفت که اگر گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) به واتیکان حمله کند، پاپ حتما آرزو و دعا می‌کند که کاش ترامپ رئیس جمهور شود.

ترامپ در یک بیانیه کتبی اعلام کرد که این شرم آوراست که یک رهبر مذهبی جهان ایمان او را زیر سئوال می​برد.

سخنان ترامپ درباره مهاجران مکزیکی و ورود مسلمانان به آمریکا پیش​تر جنجال‌برانگیز شده بود. وی گفته بود که در مرز آمریکا با مکزیک دیوار خواهد کشید. او همچنین خواهان ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا شده بود.

کد خبر 325588

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha