همشهری آنلاین: جورج دبلیو بوش رئیس جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا برای حمایت از کارزار انتخاباتی متزلزل برادرش جب بوش وارد کارزار انتخاباتی شده است.

جورج دبلیو بوش برای کمک به کارزار انتخاباتی برادرش به میدان آمد

به گزارش يورنيوز، حضور بوش ممکن است به کارزار جب بوش کمک کند اما با افزایش انتقادها به آغاز جنگ عراق می تواند خطری نیز برای او محسوب شود، موضوعی که از سوی دونالد ترامپ بشدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

جورج دبلیو بوش رئیس جمهور سابق آمریکا در سخنانی در کارزار انتخاباتی جب بوش گفت: «به نظر می رسد با برچسب ها و توهین های زیادی مواجهیم اما می خواهم آنچه را پدر خوبمان یکبار به من گفت، به شما یادآوری کنم: برچسب ها برای قوطی های سوپ اند. ریاست جمهوری کاری جدی است که نیازمند قضاوت درست و ایده های خوب است. من هیچ تردیدی ندارم که جب بوش دارای تجربه و شخصیتی است که می تواند رئیس جمهوری بزرگی شود.»

انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا در مرحله بعدی و در اردوگاه جمهوریخواهان روز شنبه در ایالت کارولینای جنوبی برگزار خواهد شد

دويچه وله نيز در گزارشي از اولين حضور جرج بوش در گردهمايي انتخاباتي برادرش نوشت: جورج بوش كه پس از خاتمه دوران ریاست جمهوری از فعالیت‌های سیاسی کنار کشید اكنون با توجه به موقعیت متزلزل برادرش در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه، برای کمک به جب بوش در کارولینای جنوبی فعال شده است.

سومین دور انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان به منظور تعیین نامزد نهایی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا روز شنبه، ۲۰ فوریه (اول اسفند) در ایالت کارولینای جنوبی برگزار می‌شود.

جب بوش، فرماندار پیشین فلوریدا در رقابت‌های مقدماتی در دو ایالت نیوهمپشایر و آیووا به ترتیب در برابر دونالد ترامپ و تد کروز ناکام ماند.

اکنون جورج دبلیو بوش رئیس جمهور پیشین آمریکا (سال‌های ۲۰۰ تا ۲۰۰۸) موقعیت برادر کوچک خود را در خطر می‌بیند و برای جلوگیری از سومین شکست او وارد کارزار انتخاباتی درون حزبی جمهوری‌خواهان شده است.

جب بوش حدود یک سال پیش و در آغاز رقابت‌های انتخاباتی جمهوری‌خواهان بارها تاکید کرده بود که برای پیروزی بر رقیبانش روی پای خود می‌ایستد و از میراث برادر بزرگ‌تر و خاندانش بهره نمی‌گیرد.

فرماندار پیشین فلوریدا در انتخابات درون حزبی ایالت آیووا در جایگاه ششم قرار گرفت و در نیوهمپشایر چهارم شد. بر این اساس رأی‌گیری روز شنبه در کارولینای جنوبی می‌تواند برای نماینده نسل سوم خاندان بوش سرنوشت‌ساز باشد.

شگفتی دو انتخابات ایالتی پیشین، موفقیت دور از انتظار دونالد ترامپ بود که در آیووا دوم شد و در نیوهمپشایر به مقام نخست دست یافت.

جورج بوش دوشنبه، ۱۵ فوریه/ ۲۶ بهمن در گردهمایی انتخاباتی برادرش در شهر چارلزتاون بدون نام بردن از ترامپ به انتقادهای او از عملکردش در دوران ریاست جمهوری پاسخ داد.

بنا بر گزارش‌ها جورج بوش در این گردهمایی گفت: ««من درک می‌کنم که شهروندان آمریکا سرخورده و عصبانی باشند، اما ما در کاخ سفید به کسی نیاز نداریم که آینه‌ی این سرخوردگی و خشم باشد.»

جورج بوش در حمایت از برادرش خاطر نشان کرد که آمریکا به رئیس جمهوری نیاز دارد که در صحنه سیاست بین‌المللی با هوشمندی و موقعیت‌شناسی نقش‌آفرینی کند.

رئیس جمهور پیشین آمریکا می‌گوید کشورش به رئیس جمهوری نیاز دارد که از "موهبت فروتنی" برخوردار باشد و "پیام‌های مثبت" اشاعه دهد.

او افزود، آمریکا به کسی مانند برادرش، جب نیاز دارد که همه شهروندان را مخاطب قرار می‌دهد و گروه‌های بزرگی از مردم را حذف نمی‌کند.

ظاهرا اشاره جورج بوش به موضع‌گیری‌های افراطی و تحریک‌آمیز ترامپ علیه برخی اقوام و معتقدان به برخی مذاهب مربوط می‌شود.

او می‌گوید فریادهای خشم‌آلود نشانه قدرت نیست و تجربه‌ نشان داده که کسی که صدایش را در میان یک جمع از همه بلندتر می‌کند، به طور معمول قدرتمندترین نیست.

رئیس جمهور پیشین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تبار هندی فرماندار کنونی کارولینای جنوبی، از این که آمریکا به اجداد او امکان مهاجرت به این کشور را داده‌اند قدردانی کرد.

جب بوش پس از سخنرانی برادر بزرگش که با استقبال زیادی روبرو شد از عملکرد ۸ ساله او در دوران ریاست جمهوری ستایش کرد.

فرماندار پیشین فلوریدا گفت، زمانی که دونالد ترامپ مشغول تهیه شوهای تلویزیونی بود، جورج بوش برای حفاظت از آمریکایی‌ها یک دستگاه امنیتی سازمان داد که "مایه افتخار" است.

برخی از ناظران استفاده از کمک جورج بوش در رقابت‌های انتخاباتی را "ریسک‌آمیز" ارزیابی می‌کنند و معتقدند که با این کار، جنگ عراق که مخالفان زیادی دارد به یکی از موضوع‌های رقابت‌های انتخاباتی تبدیل می‌شود.

ترامپ که در مناظره‌های تلویزیونی به شدت از عملکرد جورج بوش در دوران ریاست جمهوری و حمله به عراق انتقاد کرده نسبت به حضور او در گردهمایی انتخاباتی کارولینای جنوبی نیز واکنش نشان داد.

ترامپ در شبکه اجتماعی "توئیتر" نوشت: «جب اول نمی‌خواست از کمک اعضای فامیلش استفاده کند و نام خانوادگی خود را بر زبان نمی‌آورد اما حالا برادر بزرگش باید کمک کند.»

در نظرسنجی‌هایی که تا کنون انجام شده جب بوش ۱۰ و ترامپ ۳۶ درصد آرای جمهوری‌خواهان کارولینای جنوبی را به خود اختصاص داده‌اند.

با ورود اعضای خاندان بوش این وضعیت می‌تواند کمی تغییر کند. مطابق گزارش‌ها در گردهمایی روز گذشته در شهر چارلزتاون جمعیت حاضر دو برابر متوسط شرکت‌کنندگان در برنامه‌های انتخاباتی جب بوش بوده است.

کد خبر 325376

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha