همشهری آنلاین: معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه رسانه‌های سنتی در معرض تهدید هستند و شبکه‌های اجتماعی جایگزین آنها می‌شوند، توضیح داد: سه گروه رسانه‌های بین‌المللی، رسانه تخصصی و رسانه‌های محلی کمتر با تهدید مواجه هستند، به همین دلیل حمایت از نشریات محلی امری ضروری است.

به گزارش ایسنا، حسین انتظامی شامگاه دوشنبه (26 بهمن) در دومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان کردستان، اظهار کرد: سال‌های گذشته جشنواره مطبوعات در استان‌ها توسط دولت برگزار می‌شد که این مساله با رویکرد دولت تدبیر و امید در تضاد بود؛ به همین دلیل برگزاری جشنواره استانی بر عهده خانه مطبوعات استان گذاشته شد.

انتظامی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید، اجرای امور تمام اصناف را به خود آنها واگذار می‌کند، افزود: وجود نقص در برگزاری جشنواره‌ها امری طبیعی است و در سال‌های آتی رفع خواهد شد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در جشنواره استانی مطبوعات در سال‌های آتی تنها آثاری که توسط روزنامه‌نگاران حرفه‌ای و فعال و موضوع آن مرتبط با خود استان باشد، داوری و مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.

وی افزود: به دلیل تغییر الگوی مصرف رسانه، کاهش نقش رسانه‌ها و ظهور شبکه‌های اجتماعی، بر حمایت از نشریات محلی تاکید می‌شود.

انتظامی توسعه کشور را وابسته به توسعه مناطق دانست و بر فعالیت رسانه‌ای به عنوان یکی از پایه‌های توسعه تاکید کرد.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر حمایت دولت از مطبوعات محلی تاکید کرد و افزود: با توجه به این مهم که توسعه کشور از طریق توسعه مناطق ممکن خواهد شد و توسعه مناطق نیز بستگی به مطبوعات پیشرو دارد، حمایت از مطبوعات امری ضروری است.

وی از سیاست‌گذاری‌ وزارت فرهنگ و ارشاد برای حمایت از مطبوعات خبر داد و ذکر کرد: اولین برنامه برای حمایت از مطبوعات، ایجاد نظام رسانه‌ای متشکل از رسانه‌ها بود تا از این طریق امکان رسیدگی به مسائل این حوزه ممکن شود.

انتظامی با اشاره به اینکه با ایجاد این نظام، بخشی از اختیارات دولت به خود رسانه‌ها واگذار می‌شود، عنوان کرد: به دلیل عدم تمایل برخی از فعالان این عرصه، ایجاد نظام رسانه در حال حاضر متوقف شده است.

وی به انتشار قانون دسترسی آزاد به اطلاعات اشاره و خاطرنشان کرد: این قانون در سال 1388 در کشور تصویب شد اما به دلیل عدم اعتقاد دولت پیشین به این قانون، اجرا نشد.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اجرای این قانون مقدمه شفافیت است و از این طریق می‌توان با فساد مبارزه کرد.

انتظامی در پایان خواستار فعالیت رسانه ها در راستای روشنگری و هدایت افکار عمومی شد.

کد خبر 325332

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha