پس از طرح سوژه «مخدر‌های صوتی» در رسانه‌ها و بعد از آنکه معاون دادستان نسبت به رواج مخدرهای صوتی و دیجیتال هشدار داد، پلیس می‌گوید که گزارشی درباره رواج این روانگردان‌های نورسیده ندارد.

سخنگوي نيروي انتظامي روز گذشته و در يك نشست خبري در پاسخ به سؤالي درباره ميزان جدي‌بودن اين پديده جديد، گفت: « بيش از 375ماده مخدر در دنيا شناسايي شده است. فايل‌هاي صوتي روانگردان هم ازجمله اين موارد است كه در برخي كشورها وجود دارد. البته اين موارد در كشور ما گزارش نشده ولي شايد رواج اين فايل‌ها در ايران نيز چندان دور نباشد.»

اين هشدار در حالي است كه آنچه در مخدرهاي شنيداري قابل توجه است، اينكه اين مخدرها فركانس‌هايي هستند كه مي‌توانند ميزان دوپامين مغز را افزايش داده و باعث سرخوشي فرد شوند.حالا سردار منتظرالمهدي با هشدار به خانواده‌ها و جوانان از آنها خواسته است نسبت به تأثيرات سوء اين موارد هوشياري بيشتري داشته باشند.

  • ديگر اظهارات مهم سخنگوي ناجا:

عكسي كه از ابلاغيه پليس به اصناف همزمان با روز موسوم به ولنتاين دست به‌دست مي‌شد جعلي بوده و به هيچ وجه از نيروي انتظامي ابلاغ نشده است. ما معتقديم با توجه به آموزه‌هاي ديني، همه روزهاي ما روز محبت است.

پليس حين برگزاري جشنواره فيلم فجر و در برج ميلاد هيچ‌گونه دستگيري درخصوص پوشش افراد نداشته ولي از حضور تعدادي به سبب بدپوششي در جشنواره فيلم فجر ممانعت به‌عمل آورد. از نظر پليس همه در برابر قانون يكسان هستند.

کد خبر 325289

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha