همشهری آنلاین:‌ معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: ‌برنامه پزشک خانواده در صورت تامین منابع مالی به تدریج در کل کشور اجرا می‌شود.

سیاری

به  گزارش همشهري آنلاين، دكتر علي اكبرسياري افزود: برنامه پزشك خانواده در دولت جديد،‌ آسيب شناسي و مشكلات اجرايي آن شناسايي شده است.

معاون وزير بهداشت كه در همايش پزشك خانواده سخن مي‌گفت  اظهار داشت:‌ البته از مشكلات فرا روي اجراي اين برنامه هم سخن گفت و اظهارداشت: برنامه پزشك خانواده براي اجرايي شدن كامل به ساز كارهايي نياز دارد كه براي فراهم كردن اين سازو كارها، اقدامات لازم در دست اقدام است.

سياري،‌ تامين منابع مالي لازم، تامين وآموزش نيروي انساني مورد نياز، فراهم كردن امكانات فيزيكي براي محل‌هاي ارائه خدمت، پرونده سلامت الكترونيك، نظام ارجاع، فرهنگسازي مردم و ارتقاي منزلت اجتماعي پزشكان خانواده را از سازو كارهاي لازم براي استقرار كامل برنامه پزشك خانواده در كل كشور دانست.

او تصريح كرد: ما سرمایه بزرگی از لحاظ تجربه در حوزه مراقبت‌های اولیه و پزشک خانواده داریم و درصدد حل مشکلات، در حوزه کنترل هزینه‌ها، دسترسی بهتر، بهبود کیفیت، اصلاح رفتار مردم و همچنین ایجاد فضای لازم از نظر اجتماعی هستیم.

سیاری افزود: در سال 92، 450 میلیارد تومان اعتبار به برنامه پزشک خانواده روستایی تخصیص داده شد که این رقم در سال 93، چهار برابر شد.

او گفت:‌ از 2200 میلیارد اعتبار مصوب، 1600 میلیارد از آن در سال 93 محقق شد که توانستیم 2200 پزشک به مجموع کل پزشکان خانواده اضافه کنیم که در نهایت تعداد پزشکان خانواده در سراسر کشور به 6600 نفر رسید. همچنین 505 ماما نیز به این برنامه اضافه کردیم.

سياري افزود:‌ خدمات رادیولوژی، آزمایشگاهی و ارتقای توان مدیریت و همچنین 436 قلم دارو از دیگر مواردی بود که به برنامه پزشک خانواده اضافه شد.

اواز فراهم شدن مقدمات اجرای پرونده الکترونیک سلامت در 20 دانشگاه علوم پزشکی و همچنین آمادگی وزارت بهداشت و معاونت درمان برای شروع نظام ارجاع و ارائه خدمات در سطح دوم هم خبر داد.

معاون وزير بهداشت گفت: تاكنون، 24 میلیون شهرنشین به نظام نوین خدمات سلامت شهری دسترسی پیدا کرده‌اند و قرار است در سال 95 آن را ادامه دهیم و به تدریج در تمام کشور گسترش یابد.

در همايش پزشك خانواده،‌ از 120 پزشك خانواده و ماماي نمونه با حضور وزيربهداشت، تقدير شد.

کد خبر 325270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha