دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت ای‌تی اند تی (AT&T) بزرگ‌ترین شرکت مخابرات تلفن ثابت، سرویس‌دهنده اینترنت پهن‌باند آمریکا است.

ای تی اند تی

 بنیانگذار اصلی این شركت الکساندر گراهام بل در سال 1883 است. همچنین این شركت در زمینه اشتراک تلویزیون‌های اینترنتی و اپراتور تلفن همراه فعالیت می‌کند که در زمینه اپراتور تلفن همراه دومین شکت بزرگ آمریکا می‌باشد.

این شرکت، در سال ۲۰۱۲ بعنوان هفتمین شرکت بزرگ آمریکایی بر پایه میزان درآمد، انتخاب شد. همچنین درآمد واین شرکت در سال 2011 ۱۲۸.۷۵ میلیارد دلار برآورد شده است. ای‌تی اند تی، همچنین پنجمین شرکت بزرگ غیر نفتی در آمريكا است و عنوان سومین شرکت بزرگ تگزاس را دارا است.

ای‌تی اند تی رتبه 17 را در سال 2013 در لیست بزرگترین شرکت‌های دنیا کسب کرد همچنین این شرکت در سال ۲۰۱۱ با ۱۰۰٫۷ میلیون مشتری، بعنوان بزرگترین اپراتور تلفن همراه جهان شناخته شد.

شرکت ای‌تی اند تی، یکی از هفت شرکت عامل منطقه‌ای بل بود، که با نام "شرکت بل جنوب غربی"، شناخته می‌شد. در سال ۱۹۸۳ در پی تضعیف شرکت بل، به شرکت تلفن و تلگراف آمریکا پیوست.

در حال حاضر، اِی‌تی اَند تی، توسعه یافته و از مجموع ۲۲ شرکت عامل بل، ده شرکت را در اختیار دارد، همچنین مالک شرکت تلفن جنوب نیوانگلند نیز می‌باشد.

بخش عمده این شرکت، در زمینه ارتباطات راه‌دور، فعالیت می‌نماید و به‌عنوان بزرگترین شرکت مخابراتی و نیز استانداردی برای شرکت‌های مخابراتی تبدیل شده است. مرکز این شرکت، در شهر دالاس، تگزاس مستقر می‌باشد.

کد خبر 325245

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha