رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نسبت به مشکلات پیش روی اقتصاد ایران هشدار داد.

نوبخت

محسن جلال‌پور در نشست هيأت نمايندگان اتاق ايران كه با حضور محمدباقر نوبخت رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور برگزار شد، بحران آب و مسئله اشتغال را از خطرات پيش روي اقتصاد ايران دانست و گفت: مهم‌ترين چالش در اقتصاد، مشكل آب و محيط‌زيست است.

جلال‌پور در بخش ديگري از سخنان خود اشتغال را يكي از دغدغه‌هاي مهم كشور برشمرد و افزود: در 2دولت نهم و دهم قدر مطلق فرصت‌هاي شغلي ثابت نگه‌داشته شد و امروز با سونامي بيكاري متولدين دهه‌60 و اول دهه 70 كه به فهرست بيكاران اضافه مي‌شوند، مواجهيم. رئيس اتاق بازرگاني ايران گفت: امروز بيكاري و بهبود فضاي كسب و كار معضل اصلي اقتصاد كشور است كه در برنامه ششم پيشنهاد كرده‌‌ايم تا هدفگذاري لازم براي ارتقاي رتبه ايران از 118به 50 انجام شود. وي ادامه داد: ركود فراگير و فرار سرمايه افق اشتغال را دور از دسترس نشان مي‌دهد.

جلال‌پور مأمور اصلي ايجاد رونق در كشور را جذب سرمايه داخلي و خارجي در راستاي ايجاد شغل دانست و گفت: حل اين مشكل به تنهايي توسط دولت امكان‌پذير نيست و همانطور كه در حل بسياري مسائل هدايت مقام معظم رهبري، همكاري 3 قوه و حضور مردم مؤثر بوده، حل اين مسائل و رفع اين مشكلات نيز بايد به همين شيوه باشد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي نيز در اين نشست اعلام كرد: از آنجا كه منابع ما محدود است طبيعتاً نمي‌توانيم در 5سال اول همه مشكلات را حل كنيم. تفاوت اصلي برنامه ششم با برنامه‌هاي ديگر اين است كه در برنامه ششم، 3تا4موضوع را انتخاب كرده‌ايم و روي آن متمركز شديم. اين موضوع به چند گروه طبقه‌بندي مي‌شود كه گروه اول آب، محيط‌زيست و صندوق‌هاي بازنشستگي است. نوبخت افزود: ما در دولت هم به بانك‌ها بدهكاريم و بايد پاسخ بانك‌ها را بدهيم. در اين برنامه زمانبندي كرديم كه بدهي‌ها پرداخت شود تا بتوانيم بدهي‌هاي دولت را به صفر برسانيم.

کد خبر 325135

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha