همشهری دو : امروز و فردا از جشن‌های دهه‌فجر امسال باقی‌مانده است و احتمالا بسیاری از این برنامه‌ها برای فردای روز ۲۲بهمن هم به قوت خود باقی خواهد بود.

انقلاب اسلامی ایران

مي‌توانيد برنامه‌ريزي كنيد و در اين برنامه‌ها حضور داشته باشيد. اين برنامه‌ها شما را به‌راحتي به حال و هواي انقلاب سال57 خواهند برد؛ به روزهايي كه انگار هوا دلپذيرتر شد.

  • فيلم انقلابي ببينيد

دهه فجر، دهه اكران فيلم‌هايي است كه به موضوع انقلاب پرداخته‌اند و شايد دريچه‌اي تازه هم به روي سينماي انقلاب باز كرده‌اند. گفتن ندارد كه انقلاب و بعد از آن، جنگ تحميلي، يك‌جورهايي به هم گره خورده‌اند و تفكيك اين دو اتفاق از هم كار ساده‌اي نيست. امروز و فردا هم قرار است فرهنگسراهايي كه امكان اكران فيلم در آنها وجود دارد، فيلم‌هاي شاخص انقلابي را به نمايش بگذارند. تاريخ ساخت اين فيلم‌ها مهم نيست؛ آنچه اهميت دارد محتوايي است كه اين فيلم‌ها به آن مي‌پردازند. بسياري از سراهاي محله پايتخت هم اين برنامه را خواهند داشت. تماشاي اين فيلم‌ها براي عموم شهروندان رايگان است. فقط خود را به سالن سينماي نزديك‌ترين فرهنگسرا يا مراكز فرهنگي ديگر برسانيد. اين فيلم‌ها معمولا در ساعات بعد‌از‌ظهر اكران مي‌شوند.

  • گردشگري به سبك انقلاب

شهرداري ترتيب برگزاري تورهاي ويژه دهه فجر را داده است. همه شهروندان مي‌توانند در آن شركت كنند. براي تورهاي انقلابي ۳۰نقطه از شهر تهران به‌عنوان مقصد معرفي شده است؛ ازجمله محله جماران و منزل امام‌خميني‌(ره)، خيابان ايران كه نخستين تشكل‌هاي انقلابي در آن شكل گرفت، مزار شهدا، مرقد امام‌خميني‌(ره)، ميدان شهدا و خيابان ۱۷شهريور، باغ‌موزه قصر، موزه عبرت، لانه جاسوسي، ميدان آزادي و... . در واقع مراكز برجسته شهر كه خاطره‌هاي انقلاب در آنها شكل گرفته، محل‌هايي هستند كه در اين تور‌ها از آنها بازديد مي‌شود. مردم مي‌توانند با مراجعه به مراكز فرهنگي- هنري هر منطقه يا سراي محلات در اين تورها ثبت نام كنند و يك نيمروز خود را با خاطره انقلاب و انقلابي‌ها بگذرانند. اين تورها هم رايگان خواهد بود.

  • مهمان شهداي انقلاب باشيم

يك سر برنامه‌هاي دهه فجر در هر سازمان و اداره‌اي مي‌رسد به بازديد از خانواده معظم شهدا و دلجويي از آنها و تجليل مقام شهيدان. شما هم مي‌توانيد به همراه مديران منطقه‌اي و محلي به ديدار خانواده شهدايي كه در همسايگي شما هستند برويد و ساعتي مهمان آنها باشيد و يا سري به مزار شهدا بزنيد و با اهداي شاخه‌اي گل و خواندن فاتحه، روح شهيدان را شاد كنيد. علاوه بر سر زدن به خانواده شهيدان و ايثارگران و رفتن به مزار شهدا، اتفاق ديگري هم در دهه فجر به يك رسم و عادت تبديل شده و آن رفتن به مرقد امام انقلاب است. سر زدن به خانواده ايثارگران هم از اتفاق‌هاي خوب ديگري است كه بهانه آن در دهه فجر رقم مي‌خورد. بد نيست حالا كه اينقدر در جو و فضاي انقلاب قرار گرفته‌ايم سري به خانواده‌هايي بزنيم كه چشمشان به در است تا كسي سراغي از آنها بگيرد.

کد خبر 324673

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha