همشهری آنلاین: سازمان ملل متحد در پرونده شکایت جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی لیکس، به نفع وی رای داد. کار گروه سازمان ملل از ژنو حکم داد که جولیان آسانژ به صورت خودسرانه بازداشت شده است.

julian assange

خبرگزاری رویترز روز پنج شنبه به نقل از بی‌بی‌سی گزارش داد هنوز جزئیات بیشتری از این حکم منتشر نشده است.

این حکم در حالی صادر شده است که بنیانگذار ویکی لیکس در پیامی توییتری گفته بود اگر سازمان ملل علیه وی رای دهد و بازداشت وی را غیرقانونی نداند، سفارت اکوادور در لندن را ترک و خود را تسلیم پلیس انگلیس می‌کند.

در عین حال آسانژ در این پیام عنوان کرده است، اگر سازمان ملل به نفع من رای داد و دولت‌های انگلیس و سوئد به رفتار غیرقانونی محکوم شوند، «انتظار دارم هر چه سریع‌تر گذرنامه‌ام به من بازگردانده و به تلاش‌ها برای بازداشت من خاتمه داده شود.»

آسانژ که از سه سال و نیم پیش (ژوئن 2012) در سفارت اکوادور پناهنده شده، در سوئد به اتهام سوء استفاده جنسی در سال 2010 تحت تعقیب است و در صورت ترک ساختمان سفارت، بازداشت و به سوئد بازگردانده خواهد شد.

آسانژ 44 ساله همچنین بیم آن دارد در صورت خروج از سفارت اکوادور، بازداشت و به امریکا بازگردانده شود؛ وی در سال 2010 صدها هزار نسخه از اطلاعات طبقه بندی شده نظامی و دیپلماتیک امریکا را افشا کرد.

کد خبر 323982

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha