دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۵
۰ نفر

دکتر علی مرسلی: این مطلب به سؤال‌ها و مشکل‌های نوجوانان و پاسخ آن‌ها به قلم دکتر جون اختصاص دارد. هرگونه کاشت، داشت، برداشت، بدآموزی، خوب‌آموزی، نیاموزی و... از این ستون بر عهده‌ی خودتان است و اصلاً به ما مربوط نیست!

سؤال: سلام. با این‌که خیلی درس دارم کم‌کاری می‌کنم، نمی‌دانم چرا! خیلی به خودم گوشزد می‌کنم که باید از عمرم استفاده‌ی مفید بکنم، اما باز آن‌طورکه می‌خواهم عمل نمی‌کنم و به‌دلیل بی‌دقتی نمره‌ام کم می‌شود.

همین انگیزه‌ام را برای تلاش کم‌تر و کم‌تر مي‌كند. نمی‌دانم چرا آن‌قدر بی‌دقتم. می‌شود مشکل مرا ازدکترجون بپرسی؟

اسما رحمتی

جواب: سلام اسما رحمتی، حالت خوب است؟ دقتت چه‌طور است؟ بهترنشده؟ حرف دقت که شد، یاد خاطره‌ای افتادم. یک‌روز به یکی از همکارانم تلفن می‌زدم و به‌جای این‌که صدای خودش را بشنوم، مدام صدای قاروقور شکم می‌شنيدم.

بنابراین یک سوپ خوش‌مزه‌ی مخصوص دکترجون که ارزش غذایی آن با هفت پُرس چلوکباب برابری می‌کند، درست کردم و به ملاقاتش رفتم. اما وقتی او را دیدم فهمیدم گرسنه نیست!

با تعريف‌كردن دليل سوپ درست‌كردن و آمدنم، یادش آمدکه گوشی‌همراهش را حین جراحی توی شکم یکی از بیمارانش جا گذاشته است! سوپ را برداشتیم و سریع با آمبولانس و آژیرکشان به سراغ این بیمار ِقربانی بی‌دقتی رفتیم!

با رسیدن به محل زندگی بیمار، من به‌عنوان یک دکتر وظیفه‌ی خودم دیدم که اول به او سوپ بدهم تا ازگرسنگی نجات پیدا کند. بعد او را به بیمارستان منتقل کردیم تا دوباره عمل شود.

اگر از بی‌دقتی ناراحت هستی، باید بگویم که خوش‌بختانه این مشکل فعلاً برای تو تبعات سهمگینی ندارد! فوقش به ‌جای این‌که بیست بگیری، نوزده یا هجده می‌گیری! به‌ هرحال این‌ها هم نمره هستند و دل دارند و دوست دارندگاه به گاه توسط دانش‌آموزان اخذ شوند!

اما برای افزایش دقتت پیشنهاد می‌کنم موقع درس‌خواندن دور و برت راخلوت کنی و چیزهایی را که حواس‌‌پرتی می‌آورد (مثل موبایل،پیشی که همه‌اش میومیو کند، گلدانی که گل‌هایش را بشماری، قالیچه‌ای که گل‌هایش را تماشا کنی و...) از خودت دورکنی!

سرجلسه‌ی امتحان هم استرس را با این فکرکه ۱۸ و ۱۹ و حتی ۱۶ هم دل دارند، ازخودت دورکن و خیلی راحت همه‌ی چیزهایی را که بلدی، روی کاغذ بنویس.

                               موفق باشی!

کد خبر 323909

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha