همشهری آنلاین: مدیر دفتر مشاوره و روان‌شناسی سازمان بهزیستی کشور خبر داد: دستور العمل "مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و روان درمانی خانواده" توسط سازمان بهزیستی کشور تدوین و به سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش ايسنا، مهدی میرمحمد صادقی، در اين باره گفت:‌ سازمان بهزیستی در سال 1371 "اولین مرکز مشاوره" را در ایران راه اندازی و سپس در سال 1380 مجلس شورای اسلامی مطابق ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، اجازه صدور مجوز مراکز مشاوره را به بهزیستی واگذار کرد.

وی افزود: طبق اجازه قانونی مجلس و از آن تاریخ به بعد سازمان بهزیستی کشور به ارائه مجوز به بخش غیردولتی اقدام کرد و تا کنون به حدود 957 مرکز مشاوره عمومی غیردولتی و 213 مرکز مشاوره تخصصی غیر دولتی مجوز داده است.

وی در ادامه تصریح کرد:‌ درحال حاضر مجموع مراکز غیردولتی بهزیستی به 1600 مرکز می‌رسد که علاوه بر مراکز عمومی و تخصصی غیردولتی، شامل خانه‌های سلامت روانی محلی و مراکز حضوری دولتی نیز می‌شود.

به گفته، مدیر دفتر مشاوره و روان‌شناسی سازمان بهزیستی کشور، ارائه مجوز به مراکز مشاوره تخصصی در بهزیستی از سال 1385 آغاز و دستورالعمل‌ آنها از این سال تدوین شد و این مراکز به 9 نوع مرکز تخصصی تقسیم بندی شدند.

وی در خصوص این 9 نوع مرکز مشاوره تخصصی سازمان بهزیستی اظهار کرد: این مراکز شامل مراکز مشاوره ازدواج و خانواده، کودک و نوجوان، کودکان استثنایی، صنعتی و سازمانی، اختلالات و مسائل جنسی، روان درمانی، تحصیلی و تربیتی، سالمندی و مراکز روان سنجی می‌شود.

کد خبر 323750

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha