سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت مادر گوگل،‌ آلفابت روز دوشنبه اول فوریه ۲۰۱۶ به ارزشی ۵۱۸ میلیارد دلاری دست‌یافت و توانست جایگاه برتر شرکت اپل را از آن خود سازد.

آلفابت

براساس گزارش گاردين، آلفابت كه در 10 آگوست سال 2015 به عنوان شركت مادر گوگل انتخاب شده و اين غول فناوري را دچار تحول عملياتي بزرگي ساخت، اكنون توانسته تاج برتري را از شركت اپل ربوده و به ارزشمند‌ترين شركت در جهان تبديل شود.

اين شركت در پايان روز دوشنبه اول فوريه 2016 نتايجي بهتر از حد انتظار را از خود نشان داد و توجه سرمايه‌گذاران زيادي را به خود جلب كرد. درآمد عملياتي ناشي از تجارت‌هاي مختلف اين شركت در سال 2015 با رشدي 23 درصدي مواجه شده و پس از اينكه سرمايه‌گذاران نسبت به اين شركت علاقمند شدند، ارزش سهام شركت آلفابت نيز دركمتر از يك ساعت هشت درصد افزايش پيدا كرد.

شركت آلفابت روز دوشنبه داد و ستد روزانه سهام خود را با ارزش كلي 518 ميليارد دلار به پايان رساند،‌درحالي‌كه ارزش شركت اپل در همان‌روز 538 ميليارد دلار بود. اما درصورتي كه ارزش سهام تا آغاز روز جديد معاملات ثابت باقي بماند،‌ارزش آلفابت به 560 ميليارد دلار خواهد رسيد.

درآمد بخش عملياتي گوگل در سال گذشته ميلادي 74.5 ميليارد دلار و سود ناشي از آن 23.4 ميليارد دلار بوده‌ و در سال 2014 درآمد اين شركت 56.67 ميليارد دلار و سود آن 19 ميليارد دلار بوده‌است. همچنين درآمد اين شركت از بخش تبليغات كه اصلي‌ترين منبع درآمد گوگل به شمار مي‌رود، با رشدي 17 درصدي به 19.08 ميليارد دلار رسيد.

اين اولين‌باري است كه شركت آلفابت اعداد و ارقام مرتبط با تجارت اصلي خود (موتور جستجوي گوگل، يوتيوب، اندرويد، گوگل پلي، و ديگر بخش‌ها) و تجارت مرتبط با ديگر شركت‌هاي وابسته‌اش را منتشر مي‌سازد و سرمايه‌گذاران به اين شكل توانسته‌اند نگاهي شفاف به فعاليت‌هاي اين شركت بياندازند.

کد خبر 323729

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha