دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
۰ نفر

همشهری دو - فاطمه محمدصالحی: روز تولد برای برخی شادکننده و برای بعضی‌ها نشانه حرکت ساعت شنی عمر است.

روز تولد

 روز تولد براي بعضي‌ها با يك جشن تولد ختم به خير مي‌شود و براي بعضي‌ها روز قول و قرارها با خودشان است. تا به حال با خودتان فكر كرده‌ايد چطور مي‌توانيد روز تولدتان را به يك نقطه عطف براي آينده تبديل كنيد؟

  • به كمك روز تولد

وجه تمايز رسيدن و نرسيدن آدم‌ها به خواسته‌هايشان، مهارت تعيين چشم‌انداز و هدف بلندمدت در زندگي است. يك هدف بلندمدت اثر‌گذار، زمان‌بندي مشخص لازم دارد. خاصيت اين زمان مشخص، نظمي است كه طي همه روزها به شما مي‌دهد تا براي هدفتان تلاش كنيد. اما مشكل اين روز مهم در رصد برنامه بلندمدت اين است كه اغلب افراد تاريخ دقيق آن‌را فراموش مي‌كنند. زحمت زيادي لازم است تا شما بتوانيد يك روز معمولي را براي خودتان مهم و جدي كنيد اما روز تولد به راحتي آماده اين اثرگذاري بر شما و نقطه تعيين ميزان تلاش‌هايتان تا تولد بعدي و سال بعد است.

  • منصف باشيد

در روزتولد اغلب همه عادت دارند زندگي‌شان را براندازكرده و درباره خوبي‌ها و بدي‌هايش قضاوت كنند. اتفاق مهم در اين مرحله اين است كه اگر فقط خوبي‌هايتان را ببينيد احتمال توقف پيشرفت‌تان به‌خاطر غرور و كافي ديدن اوضاع وجود دارد. اگر هم دائم به‌دنبال كم‌كاري‌هايتان باشيد و از انصاف دور شويد، ميل به تلاش بيشتر و اميد را كه لازمه تحقق اهداف سال‌هاي آينده‌تان است از خودتان مي‌گيريد. سعي كنيد نقاط قوت و ضعف سال گذشته‌تان را با هم ببينيد و ارزيابي كنيد و فكرهاي جديدتان را روي كاغذ بنويسيد. كلمه انسان از «نسي» مي‌آيد و معني فراموشكار مي‌دهد. اغلب به نتيجه نرسيدن هدف‌ها به‌خاطر همين يادداشت نكردن است. يادداشت‌هاي واقع بينانه مي‌تواند يكي از برنامه‌هاي خاطره‌انگيز روز تولدتان براي تلاش و پيشرفت بيشتر باشد.

  • قدر خوشي‌هاي حلال را بدانيد

روز تولد، بهانه شاد بودن خوبي است.خاصيت اين تلاش براي خلق لحظه‌هاي شاد اين است كه توان پيگيري فكر و هدف‌هايتان را هم بيشتر مي‌كند. با شاد و جذاب‌سازي‌ روز تولدتان حس بهتري نسبت به‌خودتان پيدا مي‌كنيد و اميد به زندگي‌تان بالا مي‌رود. خاطره‌هاي خوب به سازگاري، بيشتر شدن احتمال موفقيت تحصيلي، زندگي كاري و خانوادگي بهتر كمك مي‌كند. مراقب باشيد تا راهي كه براي شاد شدن انتخاب مي‌كنيد يك تغذيه حلال براي روح‌تان باشد. امروزه جاي بذله‌گويي‌هاي خانوادگي، مسابقه‌هايي مثل فوتبال دستي، شعر خواني‌هاي شاد كه جوان‌ها با هم گروهي بخوانند و... در تولدها خالي شده است. اميرالمومنين(ع) چه زيبا مي‌فرمايند: آنچه ‌برشما حلال است، بيشتر از چيزي است كه بر شما حرام كرده‌اند. پس آن بسيار را به‌خاطر آنچه بسيار اندك است ترك نكنيد.

کد خبر 323594

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha