همشهری آنلاین: محققان با استفاده از یک افزودنی طبیعی غذا که سلول‌های سرطانی را مسدود می‌کند، روشی موثرتر از کرم ضدآفتاب در جلوگیری از سرطان پوست کشف کردند.

روشی موثرتر از کرم ضدآفتاب برای جلوگیری از سرطان پوست

به گزارش ایرنا، این افزودنی طبیعی خمیری قرمز است که از عصاره یک میوه گرمسیری تولید می‌شود و "آناتو" نام دارد. آزمایش‌ها نشان می‌دهد که آناتو قادر به مسدود کردن سلول‌های سرطان پوست در موش‌های آزمایشگاهی است.

آناتو در زمان‌های قدیم در برخی از اقوام برای نقاشی روی بدن (مانند حنا) مورد استفاده قرار می‌گرفت و در حال حاضر در برخی کشورها، به عنوان رنگ‌دهنده غذا استفاده می‌شود.

آزمایش‌ها نشان می‌دهد که آناتو، حاوی ترکیباتی است که مانع از شکل‌گیری سلول‌های سرطانی ناشی از اشعه ماورای بنفش می‌شود. این ترکیب، بیکسین نام دارد و آزمایش محققان دانشگاه آریزونا نشان می‌دهد تزریق بیکسین به موش‌ها سبب می‌شود که واکنش کم‌تری به اشعه ماورای بنفش نشان دهند.

مرحله بعد، آزمایش این ماده در انسان است. با توجه به این که استفاده از آناتو در انسان سال‌ها قبل به تایید سازمان غذا و دارو (FDA) رسیده است، محققان پیش‌بینی می‌کنند راه درازی تا جلوگیری از سرطان پوست با این ماده در پیش نباشد.

در حال حاضر دو تا سه میلیون سرطان پوست غیر بدخیم و 132 هزار سرطان پوست بدخیم هر ساله در سراسر جهان تشخیص داده می‌شود. نتایج این تحقیقات در نشریه Free Radical Biology and Medicine منتشر شده است.

کد خبر 323344

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha