رییس جمهوری اسلامی ایران در میان استقبال گسترده مردم چالدران گفت: همه امکانات کشور باید بطور عادلانه توزیع شود.

به گزارش ایرنا،دکتر محمود احمدی‌نژاد قبل از ظهر روز جمعه[10 شهریور] در ادامه سفر خود به استان آذربایجان غربی در شهرستان چالدران افزود: ساختن جای جای کشور از جمله شهرستان چالدران باید با وحدت ، همدلی و عدالت انجام شود و در این جهت مسوولین امر وظیفه دارند این حق را به مردم برگردانند.

وی با اشاره به اینکه تاریخ هیچ وقت رشادت‌های مردم چالدران را در دفاع از است‌قلال کشور فراموش نخواهد کرد، ادامه داد : مردمان این دیار برای همیشه در تاریخ مانع هجوم و بی‌عدالتی‌های زورگویان مقتدر شدند و هر وجب این خاک سرشار از افتخار و حماسه آفرینی مردان بزرگ است.

رییس جمهوری اسلامی ایران افزود: مردم غیور چالدران همگام با دیگر مردم ایران خواستار حمایت از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای هستند و برای برخورداری از این حق پای می‌فشارند.

دکتراحمدی‌نژاد گفت: دشمنان ایران اسلامی که مخالف پیسرفت علمی ما هستند تحت پوشش دروغین مخالف توسعه سلاحهای هسته‌ای، قصد سد راه پیشرفت و ترقی ایران را دارند.

وی یادآورشد: همه می‌دانند ملتی که جوانانش با دست خالی و دروضعیت تحریم کامل اقتصادی و فن‌آوری با تکیه بر هوش و ایمان خود قله‌های فن‌آوری هسته‌ای را فتح کرده‌اند، خواهند توانست کشور را به سرعت بسازند.

احمدی نژاد تاکید کرد: همه بدخواهان باید بدانند، همه ملت ایران در جای جای ایران اسلامی تصمیم خود را گرفته و در استفاده کامل از چرخه سوخت هسته‌ای ایستاده‌اند.

وی درخصوص توجه به شهرستان چالدران گفت: دولت به‌منظور اجرای عدالت بودجه عمرانی این شهرستان را ‪ ۵۵‬درصد نسبت به پارسال افزایش و سال آینده نیز نسبت به امسال به همین میزان بودجه این منطقه را افزایش می‌دهد.

احمدی نژاد افزود: افزایش تسهیلات ارزان قیمت تا سقف ‪ ۳۰۰‬میلیارد ریال برای اشتغال جوانان چالدران درسال جاری در نظر گرفته شده که استاندار، فرماندار و مسوولین باید این اعتبار را بدون تبعیض و به سرعت در اختیار آنان قرار دهند.

وی، گفت: تصویب منطقه ویژه گردشگری در چالدران، ایجاد بازارچه مرزی و گمرگ، احداث دیوار ساحلی برای جلوگیری از بروز سیل، احداث سدهای بابااحمد و بیگ کندی، بخشودگی جرایم کشاورزان، ایجاد مجتمع دانشگاهی، احداث دو سالن ورزشی رااز جمله طرح‌های در نظر گرفته شده برای شهرستان چالدران می- باشد.

رییس جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: طرح‌های دیگری نیز برای شهرستان چالدران وجود دارد که در جلسه روز شنبه هیات دولت در ارومیه بررسی و به تصویب خواهد رسید و مردم اخبار آن را خواهند شنید.

شهرستان چالدران با ‪ ۴۵‬هزار نفر جمعیت در ‪ ۱۵۰‬کیلومتری شمال غرب مرکز استان واقع شده و هم مرز با کشور ترکیه می‌باشد.

کد خبر 3232

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز