همشهری آنلاین: یک متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی نکاتی مفید درباره خواص سبوس گندم را عنوان کرد.

 نکاتی مفید درباره خواص سبوس گندم

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, محمد دریایی درباره نان و نمک دریا اظهار داشت: نمک دریا به نمک‌هایی گفته می‌شود که به‌طور مستقیم از آب دریا و اقیانوس به دست می‌آید.

به گفته وی در تهیه‌ انبوه نمک دریا آن را به اندازه‌ دیگر نمک‌ها تصفیه نمی‌کنند و املاح دیگری مانند آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم، منگنز، روی و یُد دارد.

این متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی اضافه کرد: نمک دریا احتمال ابتلا به عفونت را کاهش می‌دهد، همچنین باعث جوانی سلول‌ها می‌شود. تبادل مواد معدنی و سمّی میان خون و آب را نیز ممکن می‌سازد.

دریایی افزود: نمک دریا، ظاهری شبیه نمک معمولی دارد، اما بر خلاف نمک معمولی باعث افزایش فشار خون نمی‌شود و حاوی موادی است که برای بدن مفید است. این نمک به دلیل طبیعی بودن، باعث بروز بیماری قلبی نشده و احساس تورم ناشی از احتباس آب در بدن را به همراه ندارد. بنابراین افزایش وزن ایجاد نکرده و مواد معدنی و مغذی برای حفظ سلول‌های خونی بدن را تأمین می‌کند.

وی بیان داشت: ناخالص بودن نان، همان فیبر و املاح معدنی و ویتامین‌های مفیدی است که ما به عنوان "سبوس" از گندم و جو جدا می‌کنیم و ناآگاهانه در اختیار چهارپایان قرار می‌دهیم و خود را از منافع سرشار غذایی و درمانی آن محروم می‌کنیم.

این متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی گفت: برای پیش‌گیری از بیشتر بیماری‌ها و اختلالات گوارشی، قلبی ـ عروقی، یبوست، همورویید و پاک‌سازی کولون، نان سبوس‌دار گندم و جو که در آن فیبرهای گیاهی و سلولز وجود دارد، بهتر است که مصرف شود.

دریایی ادامه داد: برای درمان ریزش مو، جوش‌های صورت و لطافت پوست از نان سبوس‌دار استفاده کنید تا گرفتار داروهای شیمیایی و گسترش دامنه زیان‌بار بیماری‌های گوناگون نشوید، آرد سفید، برنج سفید، قند و شکر سفید، دشمن سلامت و بهداشت عمومی است، اجتناب از عوامل کاهنده‌ طول عمر و عافیت، واجب شرعی و یک ضرورت است.

کد خبر 322670

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha