همشهری آنلاین: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام خبر آغاز خروج ۹۰ هزار تاکسی فرسوده از ناوگان حمل و نقل عمومی کشور از هفته آینده، گفت: در مرحله بعد نیز خروج موتورسیکلت‌ها، مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌های فرسوده در دستورکار قرار گرفته است.

 آغاز خروج ۹۰ هزار تاکسی فرسوده از ناوگان حمل ونقل عمومی از هفته آینده

به گزارش ایرنا، سعید متصدی با اشاره به نقش خودروهای فرسوده در آلودگی هوا و تعداد قابل توجه این خودروها در کشور، افزود: این خودروها به دلیل فناوری قدیمی مانند کاربراتوری بودن یا عدم دریافت معاینه فنی به دلیل سن بالا، به میزان 5 تا 10 برابر بیش‌تر از خودروهای استاندارد آلودگی تولید می‌کنند.

متصدی اظهار کرد: به همین دلیل یکی از اقدامات تعریف شده سازمان حفاظت محیط زیست برای بهبود کیفیت هوای کشور، تسهیل و تسریع روند خروج خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل کشور با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن یادآوری شکسته شدن رکورد خروج خودروهای فرسوده در سال 93، اظهار کرد: سال گذشته بیش از 350 هزار خودرو فرسوده از کشور خارج شد که کمک بزرگی در کاهش آلودگی هوا بود.

وی با اشاره به مصوبه 10 اردیبهشت 1393 هیات دولت در خصوص وظایف دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با آلودگی هوا افزود: یکی از بندهای این مصوبه نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و خروج خودروهای فرسوده از ناوگان بود از همین رو طی ماه‌های گذشته با بهره‌گیری از راهکارهای مختلف بانکی و با کمک سایر دستگاه‌های مرتبط اقداماتی در این راستا آغاز شد.

متصدی ادامه داد: طی هفته گذشته و در جلسه مشترک با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مقرر شد در مرحله نخست با همکاری بانک‌ها، خودروسازان و تاکسیرانی به زودی حدود90 هزار تاکسی فرسوده از ناوگان حمل و نقل عمومی کشور خارج شود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام این که اقدامات اجرایی در این زمینه از هفته آینده آغاز می‌شود، گفت: هماهنگی میان وزارت کشور و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی برای بازسازی و نوسازی حمل و نقل عمومی کشور نشان‌دهنده عزم جدی دولت یازدهم در زمینه مقابله با آلودگی هوا در کشور است.

وی تاکید کرد: در مرحله بعد نیز خروج موتورسیکلت‌ها، مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌های فرسوده در دستور کار قرار گرفته است.

متصدی همچنین با اشاره به درخواست‌ها و پیشنهادات شرکت‌های خارجی خودروسازی همچون شرکت‌های ژاپنی و چینی برای همکاری با ایران در زمینه واردات خودروهای هیبریدی و استاندارد روز دنیا به منظور بهره‌برداری در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور، ابراز امیدواری کرد که با همکاری خودروسازان داخلی و خارجی، هماهنگی و همکاری بانک‌ها و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی اقدامات موثری در این زمینه شکل گیرد.

کد خبر 322554

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha