شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۰
۰ نفر

همشهری دو - سیدمهدی سیدی: نمی‌خواهی برگردی؟ فکر نمی‌کنی که دیگر وقتش شده سر به راه شوی؟

فرزند شبگرد

 مدتي است كه تا پاسي از شب، در كوچه پسكوچه‌ها، ول مي‌چرخي و وقت‌ات را حرام رفيقان خوشگذران مي‌كني. چه كنم كه فرزند مني و مهر و عاطفه‌ام برايت در غليان و جوشش است.

گمان كرده‌اي تو را رها و خانه قلبم را از ياد تو جارو كرده‌ام؟ نه! هنوز از سر شب تا نيمه‌هاي تاريكي، به انتظارت مي‌نشينم كه صداي چرخاندن كليدت را بشنوم و غذايت را روي اجاق كنار اتاق گرم نگه مي‌دارم كه گرسنه نماني. هر صبح كه از خانه بيرون مي‌دوي با دعاي زيرلبم، پنهاني بدرقه‌ات مي‌كنم و از پشت پنجره، دلتنگي‌هايم را دانه دانه در حلقه تسبيح جابه‌جا مي‌كنم.

فرزندم! حالا كه روزها و شب‌هايت را يكي‌يكي به دور از آغوش محبت من گذرانده و حالا كه در بن‌بست زندگي گرفتار آمده و دست از پا درازتر برگشته‌اي، فكر مي‌كني راهت نخواهم داد؟ نه! اينجا خانه توست و تو از وجود مني؛ براي بازگشت‌ات نذرها كرده‌ام. تو بيا خودم كمك مي‌كنم گذشته‌ات را جبران كني. همراهي‌ات مي‌كنم كه رضايت يكي‌يكي همسايه‌ها كه شيشه‌هايشان را شكسته‌اي بگيرم و تو را با دوستان خوبت كه از تو بريده‌اند، آشتي مي‌دهم. اينك فصل بازآمدن است.

مادران همه دل‌نگران فرزندان خود هستند و از وجودشان براي ايشان هزينه مي‌كنند. اين عاطفه و مهرباني مادرانه، جزئي است از تمام مهرباني‌هاي دنيا و تمام مهرباني‌هاي دنيا جزو ناچيزي است از عاطفه خداوند. چنين است كه پيامبر مهرباني فرموده‌اند: خداوند100باب رحمت دارد كه يكي از آنها را به زمين نازل و ميان مخلوقاتش تقسيم كرده و تمام عاطفه و محبتي كه در ميان مردم است از پرتو همان است، ولي 99قسمت را براي خود نگاه داشته و در قيامت بندگانش را مشمول آن مي‌سازد.

حال بسنجيم كه چقدر از خانه بندگي فرار كرده و در كوچه‌هاي تكبر و بي‌خبري گام برداشته‌ايم. حال كه به اضطرار و اضطراب رسيده‌ايم، دنبال پناه محبتي مي‌گرديم كه سرزنش‌مان نكند و راه را به رويمان نبندد. آغوش مهرباني را مي‌طلبيم كه درِ خانه را به رويمان بگشايد و حياط خانه‌اش را برايمان چراغاني كند. آن پناهگاه جايي نيست جز آغوش خدا. بگرديم و خانه خدا را پيدا كنيم.

کد خبر 322492

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha