همشهری آنلاین: رئیس کارگروه محیط زیست ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تشکیل یک گروه تحقیقاتی برای بررسی دلایل و روند زوال جنگل‌های بلوط در استان لرستان خبر داد.

گروه تحقیقاتی نجات جنگل‌های بلوط در لرستان تشکیل شد

به گزارش مهر، علی‌محمد لطیفی گفت: یکی از اقدامات کارگروه محیط زیست ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری، فعال‌سازی یک تیم تحقیقاتی در استان لرستان به منظور بررسی زوال جنگل‌های بلوط متشکل از هیات علمی دانشگاه و مرکز تحقیقات کشاورزی استان لرستان است.

وی افزود: با توجه به اهمیت درختان بلوط در محیط زیست استان لرستان، این تیم تحقیقاتی تشکیل شد تا علل و عوامل بروز زوال این درختان را بررسی کرده و راهکارهای احیای آنها را پیدا کند.

لطیفی با اشاره به دیگر اقدامات کارگروه زیست‌فناوری محیط زیست معاونت علمی برای احیای جنگل‌های بلوط، تصریح کرد: ارتباط با تشکل‌های خودجوش و مردمی (NGO) فعال در حوزه مقابله با زوال بلوط در استان لرستان با هدف احیاء جنگل‌های بلوط از دیگر اقدامات این کارگروه بوده است.

وی بیان کرد: برای حمایت از این تشکل‌های مردمی که به طور خودجوش در حوزه بررسی دلایل زوال جنگل‌های بلوط فعالیت می‌کنند، با همکاری شهرداری خرم‌آباد و منابع طبیعی استان، مناطقی را به عنوان پایلوت در اختیار آنها قرار داده‌ایم.

رئیس کارگروه محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی خاطرنشان کرد: بازدید از وضعیت جنگل‌های بلوط جنوب خرم‌آباد، منطقه پل‌دختر و شمال خرم‌آباد با حضور کارشناسان استان و ستاد از دیگر اقدامات موثری بود که در این زمینه انجام داده‌ایم.

کد خبر 322241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha