همشهری آنلاین: تارنمای مجله تایم گزارش داد: کمیته رسیدگی به تومارها در مجلس عوام انگلیس دوشنبه (۲۸ دی) برای بحث در مورد جلوگیری از ورود دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری آمریکا به خاک انگلیس تشکیل جلسه می‌دهد.

ترامپ

به گزارش ايرنا به نقل از تایم، مجلس عوام در پي امضای تومار توسط بیش از نیم میلیون نفر از مردم انگلیس برای ممنوعیت ورود ترامپ به خاک انگلیس؛ دوشنبه تشکیل جلسه می‌دهد. هر چند كه تشکیل جلسه پارلمان لزوما به معنای بررسی موضوع از سوی دولت نيست.

ترامپ نامزد پیشتاز جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، در یکی از مناظره‌هایش پیشنهاد داد تا برای جلوگیری از نفوذ تروریست‌های تکفیری بطور موقت ورود مسلمانان به آمریکا متوقف شود. به دنبال این اظهارات حدود 568 هزار نفر در انگلیس، توماری را در حمایت از جلوگیری از ورود این نامزد جمهوریخواه آمریکایی به انگلیس امضا کردند. امضای این تومار ابتدا توسط شماری از روزنامه‌گاران و خبرنگاران مطبوعات در اسکاتلند شروع شد. بر اساس قوانین انگلیس، هر تومار مردمی در صورتی که موفق به جلب 100 هزار امضا شود، امکان می‌یابد تا در مجلس بررسی شود.

به گزارش تارنمای مجله تایم، تزار می (Theresa May) وزیر کشور انگلیس که وزارتخانه متبوعش مسئولیت تصمیم‌گیری در مورد جلوگیری از ورود افراد به کشور را بر عهده دارد، از اظهار نظر پیرامون این موضوع امتناع کرد. اما جورج اوزبورن (George Osborne) وزیر دارایی انگلیس و از افراد بسیار نزدیک به دیوید کامرون نخست وزیر، در مخالفت تلویحی با این تومار، بیان داشت: 'بهترین روش برای از بین بردن یک امر پوچ، بحث‌ و‌ گفت‌و‌گوی آزاد و خوب در مورد آن است و اینکه برای اذهان روشن شود که نظرات ترامپ مورد اقبال واقع نشده است.'

به گزارش تارنمای تایم، در گذشته شماری از چهره‌های آمریکایی همچون لوییس فراخوان (Louis Farrakhan) رهبر گروه مذهبی 'ملت اسلام' در آمریکا، شرلی فلیپس روپر (Shirley Phelps-Roper) فعال سیاسی و حقوقی در آمریکا و پاملا گلر (Pamela Geller) دیگر فعال سیاسی در آمریکا از ورود به انگلیس منع شده‌اند.

کد خبر 321765

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha