الهام مصدقی راد: هفته گذشته جلسه مشترکی با حضور مسئولان شهرداری و شورایاران منطقه ۴درخصوص راه‌اندازی مرکز بهاران در محدوده حکیمیه برگزار شد.

اين در حالي است كه اهالي حكيميه چندي قبل به راه‌اندازي اين مركزدر محله‌شان اعتراض كرده بودند. حضور زنان معتاد تهران در محله حكيميه نگراني اصلي آنها بود كه در ديدار خود با برخي اعضاي شوراي شهر آن ر ا مطرح كردند.

«بهاران محل نگهداري معتادان نيست؛ مركزي براي مهارت‌آموزي، ايجاد اشتغال و بازآفريني روحي و جسمي براي معتادان بهبوديافته‌اي است كه در كمپ‌هاي ترك اعتياد حضور داشته‌اند و اكنون بايد براي حضور در جامعه آماده شوند.» فرزاد هوشيار پارسيان، مديرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشاركت‌هاي اجتماعي شهرداري كه در اين ديدار پاسخگوي سؤالات و ابهامات مطرح شده از سوي شوراياران بود، با بيان دوباره تعريف مراكز بهاران فعاليت اصلي آنها را شرح داد. وي تأكيد كرد كه مجموعه درنظر گرفته شده در حكيميه 2هزار نفر ظرفيت دارد كه تنها 300بانوي معتادي كه هم‌اكنون دوران ترك را در كمپ شفق مي‌گذرانند، بعد از ترك كامل و بهبودي به اين مركز منتقل خواهند شد و مهارت‌هاي لازم را فراگرفته، با كمك كارآفرينان به اشتغال مي‌رسند و حقوق دريافت مي‌كنند. اين افراد بعد از گذراندن دوره‌اي 6تا 9ماهه به جامعه باز خواهند گشت. اشتغال و مهارت بزرگ‌ترين كمكي است كه بايد به اين افراد شود تا دوباره به چرخه اعتياد بازنگردند. هوشيار بر اين موضوع نيز تأكيد كرد كه اين افراد طي مدت حضورشان در بهاران از مركز خارج نخواهند شد و ترددي در منطقه نخواهند داشت، خانواده‌هاي آنها نيز با برنامه‌ريز‌ي مشخصي به ديدارشان مي‌روند.

  • ظرفيتي براي بانوان

مركز بهاران حكيميه همان مركز اتحاد است كه در سال‌هاي گذشته محلي براي نگهداري و ترك معتادان بوده و شايد همين سابقه ذهني و دستيابي به اطلاعات نادرست، اهالي حكيميه را نگران كرده بود. اين مركز هم‌اكنون توسط شهرداري منطقه در حال آماده‌سازي‌ و تجهيز است و قرار است از بقيه ظرفيت آن براي مهارت‌آموزي و ايجاد اشتغال براي بانوان و دختران منطقه استفاده شود. اقدامي شبيه به مراكز مهارت‌آموزي كوثر و بوستان‌هاي مهارت كه هم‌اكنون نيز در حال فعاليتند و امكان اشتغال را براي بسياري از زنان و بانوان به‌ويژه زنان سرپرست خانوار فراهم كرده‌اند. هوشيار به اين موضوع نيز اشاره كرد كه محل نگهداري بانوان معتاد بهبوديافته كه مشغول يادگيري مهارت‌هاي شغلي هستند با محل تشكيل كلاس‌هاي مهارت و كارآفريني ديگر بانوان در اين مركز، جداي از يكديگر و حتي داراي 2در ورودي مجزاست و بعد از پايان دوره حداكثر 9ماهه حضور بانوان بهبوديافته، تمامي ظرفيت‌ اين مركز به مهارت‌آموزي و كارآفريني اختصاص خواهد يافت. آنگونه كه پيش از اين هم اعلام شده بود تلاش شده مراكز بهاران در بافت مسكوني نباشند و اين مركز نيز در منطقه‌اي صنعتي و اقتصادي در محدوده حكيميه قرار دارد. هوشيار البته تأكيد كرد: مركز بهاران حتي اگر هم در دل بافت مسكوني قرار داشته باشد باز هم مشكلي به‌وجود نخواهد آورد چرا كه بهبوديافتگان به‌صورت دائمي در مركز مستقر خواهند بود و رفت‌وآمدي در محل نخواهند داشت. مراكز بهاران به‌صورت هيأت امنايي اداره خواهند شد و به حضور اعضاي شوراياري منطقه در ميان هيأت امنا تأكيد شده است. شوراياران منطقه4 نيز قرار است از مركز بهاران منطقه9 كه از يك‌سال پيش فعاليت خود را به‌صورت آزمايشي آغاز كرده و مركز كوثر منطقه بازديد كنند تا از نزديك با فعاليت اين مراكز آشنا شوند.

  • قدرداني از حمايت شهروندان

فرزاد هوشيار، مديرعامل سازمان رفاه شهرداري تهران ‌ اعلام كرد كه اگر اهالي و شهروندان حكيميه همچنان خواستار ديدار و دريافت توضيحاتي درخصوص اين مركز باشند، شوراياران در بزرگ‌ترين مسجد منطقه آنها را گرد آورده و امكان برگزاري جلسه توجيهي با حضور اهالي را برقرار كنند. در انتها نيز هوشيار از پيگيري و تلاش اعضاي شوراياري براي بهبود شرايط منطقه تشكر و ابراز اميدواري كرد كه با حمايت مردم منطقه به‌ويژه اعضاي شوراياري كه برگزيدگان منطقه هستند، افراد آسيب‌ديده بتوانند به دامان خانواده خود برگشته و به جامعه خدمت كنند.

کد خبر 321692

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha