سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایلان ماسک بنیانگذار شرکت تسلا می‌گوید تلاش شرکت اپل برای ساخت یک خودروی برقی در رقابت با شرکت تسلا رازی است که همه آن را می‌دانند.

تسلا

براساس گزارش BBC، ماسك همچنين پيش‌بيني مي‌كند خودروهايي كه از قابليت هدايت خودكار برخوردار نباشند، به زودي به يك نابهنجاري تاريخي عجيب تبديل خواهد‌شد.

ماسك اين سخنان را در مصاحبه‌اي با بي‌بي‌سي در استوديوي طراحي خود در لس‌آنجلس بيان كرده‌است. تسلا با شركت‌هاي نيسان و BMW براي تبديل شدن به برترين و پرفروش‌ترين برند‌هاي خودروي برقي در جهان در رقابت است اما درحال حاضر از اين شركت‌ها عقب افتاده‌است و علاوه بر اين طي ماه‌هاي اخير چند‌نفر از مهندسان اين شركت توسط شركت‌هاي رقيب مانند اپل و فارادي فيوچر استخدام شده‌اند.

شركت اپل تاكنون به صورت رسمي درباره پروژه خودروي خود اظهارنظر نكرده‌است، اگرچه به تازگي چندين نام دامنه مرتبط با اتومبيل از جمله apple.car و apple.aut را ثبت كرده‌است. ماسك مي‌گويد آشكار بود كه اپل براي ساخت خودروي برقي تلاش خواهد‌كرد. به گفته وي پنهان كردن انجام يك كار زماني كه هزاران مهندس را براي انجام آن استخدام كنيد،‌بسيار دشوار خواهد‌شد. بااين‌همه ماسك اپل را تهديد نمي‌بيند و آن را عنصري مي‌داند كه تنها به توسعه اين صنعت كمك خواهد‌كرد.

ماسك آينده‌اي را پيش‌بيني مي‌كند كه تمامي خودروها برقي و خودكار خواهند‌بود و رانندگي كردن از يك الزام به يك سرگرمي تبديل خواهد‌شد. جديد‌ترين مدل خودروي تسلا كه Summon نام دارد، خودرويي هوشمند به شمار مي‌رود كه مي‌تواند مالك خود را يافته و نزد او برود، البته اگر مالك خودرو داراي املاك شخصي باشد. اين خودرو مي‌تواند از پاركينگ خارج شده، در پاركينگ را بسته و نزد مالكش برود.

ماسك معتقد است در آينده هيچ‌كس خودرويي را كه خودكار يا برقي نباشد، خريداري نخواهد‌كرد و داشتن خودرويي كه خودكار نيست،‌مانند داشتن يك اسب خواهد‌بود و از آن تنها در موارد خاص استفاده خواهد شد،‌ نه به صورت روزانه.

کد خبر 321359

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha