همشهری آنلاین: شارل پرو،‌نویسنده رمان‌های شنل‌قرمزی، زیبای خفته و سیندرلا ۳۸۸ سال پیش متولد شده‌است، و گوگل تولد او را با تغییر لگوی موتور جستجویش یادآوری کرده‌است.

گوگل

براساس گزارش تلگراف، پرو در سال 1628 در پاريس متولد شد و پيش از اينكه به نويسندگي رو آورد، يك وكيل بود. اگرچه برادران گريم بيشتر به نوشتن افسانه‌هاي مشهوري كه در سرتاسر جهان شناخته‌شده هستند شهرت دارند، اما در حقيقت پرو رمان‌هاي شنل‌قرمزي، زيباي خفته و سيندرلا را در حدود 200 سال پيش نوشته‌است.

گوگل

وي در سال 1695 در سن 67 سالگي مجموعه‌اي از افسانه‌هاي اخلاقي با نام داستان‌ها و افسانه‌هاي گذشته را منتشر كرد با اين هدف كه خواننده را به تامل نسبت به معضلاتي كه در داستان در سر راه شخصيت اصلي قرار مي‌گيرد،‌ تشويق كند. مشهورترين آنها مادر غاز، گربه چكمه‌پوش، مرد ريش‌آبي، سيندرلا و بند‌انگشتي بوده‌است.

اين كتاب با موفقيتي بزرگ مواجه شد و در سال 1729 به زبان انگليسي ترجمه شد. با اين‌همه شايد متعجب شويد از اين حقيقت كه بخش زيادي از جزئياتي كه پرو در افسانه‌هايش نوشته‌بود،‌در نسخه‌هاي امروزي آن وجود ندارد. براي مثال در نسخه‌اي كه پرو از شنل‌قرمزي نوشته‌است، گرگ در واقع مردي‌است كه تلاش مي‌كند دختركاني كه تنها در جنگل پرسه مي‌زنند را شكار كند.

همچنين داستان زيباي خفته امروزي تركيبي از افسانه نوشته شده توسط پرو و داستان نوشته شده توسط برادران گريم است و بخش‌هاي تاريك داستان از آن حذف شده‌است.

تنها پنج سال پس از اينكه برادران لومير اولين فيلم تاريخ جهان را ضبط كردند، كارگردان فرانسوي جورج ملي‌يس اولين نسخه سينمايي از سيندرلا را براساس داستان پرو در سال 1899 ساخت. اين فيلم تنها 6 دقيقه بود و تمامي عناصر مشهور داستان سيندرلا، در آن گنجانده شده‌بود.

کد خبر 321352

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha