مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: در حالی که برخی چاقی را با عامل ژنتیکی مرتبط می‌دانند اما فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که در بروز آن نقش دارند.

زندگی شهری و چاقی

به گزارش ايسنا، مصرف مقدار زیادی مواد قندی و کربوهیدرات‌ها هم برای سلامت و هم سایز دور کمر مضرند.

اکنون نیز پزشکان سوئیسی به بررسی نقش فاکتور خطرزای دیگر یعنی محل زندگی بر احتمال بروز چاقی در فرد پرداختند. برای انجام این مطالعه متخصصان به آماده سازی نقشه‌ای از شاخص توده بدنی بیش از 6000 نفر از ساکنان شهر لوزانِ سوئیس اقدام کردند.

اگرچه شاخص توده بدنی همیشه بهترین مقیاس چربی به حساب نمی‌آید اما متخصصان به روشی روی آورده‌اند که بتواند رابطه مشخصی را بین درآمد و چاقی پیدا کند.

متخصصان سوئیسی با یافتن این ارتباط متوجه شدند زندگی در فضاهای شهری می‌تواند محرکی برای بروز چاقی باشد. متخصصان سوئیسی همچنین در توضیح چرایی تمرکز بر نقش عامل پول در این زمینه اظهار داشتند: مطالعات متعددی حاکی از آن است که بافت اقتصادی - اجتماعی محل زندگی از طریق تراکم جمعیتی و میزان فقر در محل زندگی می‌تواند رشد چاقی و دیگر پیامدهای مرتبط با سلامتی را پیش‌بینی کند.

به گزارش مدیکال دیلی، در این بررسی سنجش شاخص توده بدنی ساکنان شهر لوزان برای مدت دو بار طی پنج سال انجام گرفت. متخصصان در نهایت دریافتند فاکتورهای شهری مثل کمبود پارک یا دسترسی آسان به فست فود می‌توان منجر به افزایش دائم شاخص توده بدنی در شهروندان بیشتر مناطق شهری شود. با این حال این یافته نیاز به بررسی در مقیاس‌های بزرگتر دارد.

کد خبر 321208

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha