همشهری آنلاین: سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت اعلام کرد: مسئله‌ای به نام قطع یا کاهش سطح روابط بین ایران و کویت مطرح نیست.

ایران و کویت

به گزارش ايسنا،  علیرضا عنایتی سفير ايران در كويت، با اشاره به حضور روز گذشته‌اش در وزارت خارجه کویت اظهار کرد: وزارت خارجه کویت از من خواست تا به دیدار قائم‌مقام وزیر خارجه «خالد جارالله» بروم. در این دیدار آقای جارالله اقدام برخی در حمله به سفارت عربستان در تهران را محکوم کرد و یادداشت اعتراضی را به من داد.

وی ادامه داد: من هم در این دیدار تاکید کردم که ما نیز چنین وضعی را قبول نداریم و متاسفیم و در همین راستا آقای روحانی رئیس‌جمهوری نیز دستور مستقیم پیگیری این موضوع را داده‌اند.

سفیر ایران در کویت با بیان اینکه بر این موضوع تاکید کردم که ایران نسبت به حمایت از اماکن دیپلماتیک متعهد و مسئولیت‌پذیر است، تصریح کرد: در این دیدار آقای خالد جارالله اعلام کردند همکارتان آقای ظفیری را از تهران برای مشورت فراخوانده‌ایم.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان تاکید کرد: موضوعی به نام قطع روابط یا کاهش سطح روابط بین ایران و کویت مطرح نیست؛ لذا اخبار متفرقه منقوله، دقیق نیست.

سفیر جمهوری اسلامی در پایان تاکید کرد: ما کویت را بر مسیر حکمت و درایت می‌بینیم و ندای وفاق را از زبان مسئولان آن می‌شنویم.

کد خبر 320673

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha