همشهری‌آنلاین: نخستین جشنواره شعر نیاوران با سخنرانی برخی از چهره‌های فرهنگی و ادبی و نیز معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

festival

مراسم پایانی نخستین جشنواره شعر نیاوران و تقدیر از برگزیدگان این جشنواره برگزار شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، این مراسم شامگاه سه‌شنب هشتم دی‌ماه، با حضور علی مرادخانی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمجتبی حسینی، شهرداد روحانی، داوران جشنواره ، جمعی از چهره‌های فرهنگی و هنری و علاقه‌مندان به حوزه شعر و ادبیات در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

نخستین سخنران این مراسم سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران بود که ضمن خیرمقدم و تبریک ولادت پیام‌آور صلح و مهربانی و یکی ازفرزندانش امام جعفر صادق(ع) بیان کرد:هسته اصلی این جشنواره جلسه سه شنبه های شعر فرهنگسرای نیاوران بود که موجب شکل گیری چنین برنامه ای شد. همچنین امیدواریم هر سال به همت شما علاقه‌مندان این حوزه، جشنواره شعر نیاوران برگزار شود. البته با اختتامیه این جشنواره جلسات شعر سه شنبه های نیاوران مانند سایر فعالیت های کانون ادبی که یک سال ونیم است دراین فرهنگسرا فعالیت می کند ادامه خواهد داشت. همچنین این نوید را می دهم که قرار است اولین دوشنبه هر ماه جلسات نقد و بررسی شعر طنز نیز با حضور ابوالفضل زرویی نصرآباد برگزار شود. لازم است در این بخش از همراهی کلیه عوامل برگزاری این جشنواره خصوصا شورای سیاست گذاری ، داوران محترم و همینطور شرکت کنندگان در جشنواره تشکر کنم.

در ادامه مراسم محمد سلمانی دبیر نخستین جشنواره شعر نیاوران ضمن خوش آمدگویی به حاضران افزود: شورای سیاست گذاری سیاست هایی را برای اجرای جشنواره تبیین کرد و داوران نیز در این مسیر به درستی انتخاب شدند. بنده ضمن تشکر از داوران که این آثار را بررسی کردند و همچنین دوستان شرکت کننده امیدوارم نخستین جشنواره شعر نیاوران در ارتقای فعالیت های فرهنگی کشور مؤثر باشد.

دیگر سخنران این برنامه ساعد باقری از اعضای هیات داوران جشنواره با بیان اینکه شعر ایران رو به پیشرفت است گفت:در بیشتر جشنواره ها شعرها شبیه هم هستند. ولی شاعران جوان و معاصر اندکی از این فضا فاصله گرفته‌اند و در جست‌وجوی این هستند که مسیر جدیدی را طی کنند. وقتی انسان می خواهد کاری انجام دهد که دیگران نکرده اند طبیعتا مشکلاتی هم وجود خواهد داشت.

داور بخش کلاسیک جشنواره شعر نیاوران افزود: چیزی که برای من ذوق برانگیز بود این تفاوت ها بود و در این جشنواره با تعداد زیادی کارهای اصیل از شاعران جوان مواجه بودیم که این اتفاق بسیار مبارکی است.

علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز که به عنوان میهمان ویژه در این برنامه حضور داشت با بیان اینکه امیدوار است جلسه سه شنبه های شعر نیاوران نقطه عطفی درحوزه فرهنگ باشد عنوان کرد:در این روزها که اهالی رسانه عنوان می کنند جامعه جشنواره‌زده شده است امیدوارم این جشنواره برای اهالی شعر نگاه متفاوتی ایجاد کند خصوصا با توجه به اینکه جوانان ما در حوزه فعالیت های فرهنگی رویکرد خوبی دارند.

مرادخانی همچنین ضمن قدردانی از عوامل برگزاری جشنواره شعر نیاوران ، چاپ کتاب مرتبط با آثار این جشنواره را بسیار مفید دانست و گفت: کتابی که از آثار برگزیده این جشنواره به چاپ رسیده ارزشمند است چرا که آثار را ماندگار می سازد و این اقدام بسیار خوبی بود.

در ادامه سالار عقیلی با همراهی حریر شریعت‌زاده و سحاب تربتی قطعاتی از آثارش را اجرا کرد که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

سپس بیانیه هیأت داوران نخستین جشنواره شعر نیاوران توسط بهزاد خواجات خوانده شد.

مراسم رونمایی از کتاب "گزیده اشعار نخستین جشنواره شعر نیاوران" نیز با حضور علی مرادخانی، بهروز فتحی، سیدمجتبی حسینی و سیدعباس سجادی پس از معرفی برگزیدگان جشنواره برگزار شد.

مراسم پایانی نخستین جشنواره شعر نیاوران

همچنین در بخش پایانی مراسم اختتامیه جشنواره شعر نیاوران ،نفرات اول تا سوم در هر بخش جوایز خود را با حضور علی مرادخانی ،محمد سلمانی، محمدعلی بهمنی و سایر اعضای هیات داوران جشنواره در بخش های مختلف از جمله محمد علی شیرازی، عبدالجبار کاکایی، ناصر فیض، افشین یداللهی، اسماعیل امینی، حمیدرضا شکارسری، نیلوفر لاری‌پور، اصغر معاذی، غلامرضا طریقی، امیر ارجینی، ابوالفضل زرویی نصرآباد، کریم رجب‌زاده، امید مهدی‌نژاد و بهزاد خواجات دریافت کردند.

 نخستین جشنواره "شعر نیاوران" با هدف اعتلای زبان پارسی، فرهنگ اصیل آیینی و ملی، ترویج صلح و دوستی، حمایت از محیط زیست با زبان هنر و کشف استعدادهای جوان توسط بنیاد آفرینش های هنری نیاوران برگزار شد.پس از انتشار فراخوان نزدیک به ١٥٠٠ اثر از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که هیات داوران در پنج بخش مختلف به بررسی آثار پرداختند.

اسامی نفرات برگزیده در بخش های مختلف جشنواره به این شرح است؛

بخش کلاسیک:

1- سعید پورطهماسبی -تهران

2- سیده تکتم حسینی- قم

2- سعید زارع محمدی-تبریز

3- - زیبا طاهریان-اصفهان

4- نیما فرقه- رشت

بخش سپید:

1-محمدرضا عرب یارمحمدی - شاهرود

2-محسن بیدوازی-خراسان شمالی-اسفراین

3-محمدعلی نوری -کرج-نظرآباد

4-ساجد فضل زاده- کرج

5- آرمین یوسفی -تهران

بخش ترانه:

1-میثم بهاران -مشهد

2-امید روزبه- تهران

3-سیدمهدی موسوی میرکلایی-مازندران

بخش طنز:

1-صابر قدیمی-تهران

2-روح الله احمدی-تهران

3-سعید طلایی-تهران

بخش ویژه:

1-نفیسه باقری- کلاسیک-محیط زیست- اصفهان

2- مصطفی توفیقی-کلاسیک-صلح-تهران

3-کیانوش خانمحمدی-سپید-صلح - بیجار

4-علی جهانگیری-سپید-محیط زیست- مازندران

5-احمد امیرخلیلی-ترانه-صلح-تهران

6-سیدامیرسادات موسوی-طنز-محیط زیست-تهران

تقدیر ویژه:

1- مانیا یوسفی تلوری-گرگان

کد خبر 319939

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha