چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک سال پس از متوقف‌سازی فروش عینک‌های گوگل،‌اولین عکس از نسخه جدید این محصول که از طراحی تاشدنی برخوردار بوده و ویژه گروهی خاص از کاربران خواهد بود منتشر شده‌است.

عینک گوگل

براساس گزارش ديلي تلگراف، تصوير نسخه جديد عينك گوگل كه در اختيار مقامات آمريكايي قرار گرفته‌است، طراحي انعطاف‌پذير‌تري را نسبت به طراحي اوليه به نمايش مي‌گذارد.

عینک گوگل

گوگل اگرچه سال‌ها براي ساخت اين محصول زمان صرف كرده‌بود،‌ اما فروش عينك‌هاي خود را متوقف كرد و به برنامه اكسپلورر (كاوشگر) خود كه با هدف آزمودن عينك‌ها آغاز به كار كرده بود نيز پايان داد. در آن زمان اين اقدام گوگل عقب‌گرد بزرگي به چشم مي‌آمد اگرچه گوگل اصرار داشت كه پروژه عينك‌هايش را متوقف نساخته و تنها نقطه تمركزش را روي كاربران تجاري قرار داده‌است.

اكنون تصاوير مدل جديد عينك گوگل در وب‌سايت كميسيون ارتباطات فدرال آمريكا قرار گرفته‌است. گوگل در اين عكس طراحي جديد و تاشدني را به نمايش گذاشته‌است كه به مالكان امكان مي‌دهد عينك‌ها را تا زده و در جيب كت يا جلد‌هاي مخصوصي قرار دهد، درست مانند عينك‌هاي عادي. در بعضي از اين عكس‌ها عينك داراي پل بيني است كه كمك مي‌كند عينك بهتر روي صورت افراد بايستد. اما در ديگر عكس‌ها اين قطعه در عينك ديده نمي‌شود.

گوگل به عنوان يكي از اولين شركت‌هاي حاضر در صنعت الكترونيك‌هاي پوشيدني،‌عينك مخصوصش را در سال 2012 رونمايي كرد. اين هدست ويژه به گونه‌اي طراحي شده‌بود كه مي‌توانست عكسبرداري كند،‌ به فرمان‌هاي صوتي واكنش نشان دهد و قابليت‌ها و كارايي‌هاي اسمارت‌فون مانندش را روي نمايشگر كوچكي كه در برابر چشم راست قرار مي‌گرفت نمايش دهد.

اين محصول در سال 2013 در بازاري محدود به فروش رسيد و در سال 2014 در دسترس عموم كاربران قرار گرفت و حتي چندين شركت اپليكيشن‌هايي براي اين محصول عرضه كردند. با اين همه بسياري به سرعت اين محصول را ترك كردند و عينك گوگل به تدريج به محصولي جنجالي تبديل شد، به ويژه در زمينه فيلم‌برداري‌هاي مخفيانه،‌ تا حدي كه گوگل دستور‌العملي براي كاربرانش منتشر كرد و در آن رفتار شايسته كاربران عينك گوگل را توضيح داد.

اين شركت در ماه ژانويه 2015 فروش عينك‌هايش را متوقف كرد اما قول عرضه نسخه‌اي جديد را با تمركز بر مشتريان شركتي داد. اكنون به نظر مي‌آيد اين محصول به صورت مخفيانه در برخي از تجارت‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد و انتظار مي‌رود نسخه مصرفي آن نيز در راه باشد.

کد خبر 319882

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha