همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام هم‌زمان با آغاز فصل سرما نسبت به احتمال یخ‌زدگی لوله و کنتورهای آب به مشترکان هشدار داد.

برای پیشگیری از یخ‌زدگی لوله‌های آب چه باید کرد؟

به گزارش ايسنا، مهندس "داراب بیرانوندی" گفت: بیش‌تر موارد یخ‌زدگی تأسیسات مربوط به کنتور و لوله‌های آب روباز منازل است که با رعایت موارد ایمنی از سوی شهروندان به‌راحتی قابل پیشگیری است.

وی عایق کردن اطراف کنتور به‌وسیله پشم‌شیشه، گونی، موکت و سایر الیاف مصنوعی در محفظه کنتور و "عایق‌بندی لوله‌های آب در فضای باز ساختمان" را از جمله اقداماتی دانست که شهروندان می‌توانند در خصوص پیشگیری از یخ‌زدگی لوله‌ها و کنتورهای منازلشان انجام دهند.

مدیرعامل آبفای ایلام از شهروندان خواست زمان بروز یخ‌زدگی از انجام اقداماتی همچون "ریختن آب جوش بر روی کنتور" و "روشن کردن آتش در حوضچه کنتور" جداً خودداری و برای خارج کردن کنتور از انجماد از وسایلی همچون سشوار و بخارشور استفاده کنید.

بیرانوندی افزود: ترکیدگی کنتورها علاوه‌ بر وارد کردن خسارت ناشی از تخریب ساختمان، منجر به هدرروی حجم بسیار زیادی آب نیز می‌شود که جلوگیری از این امر به‌ وسیله روش‌های بسیار ساده قابل پیشگیری است.

وی از شهروندان خواست در صورت لزوم با 122 مرکز ارتباطات مردمی شرکت آب و فاضلاب استان تماس بگیرند.

کد خبر 319657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha