دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۰
۰ نفر

حالا دیگر اعلام آمار‌های تازه از ازدواج و طلاق موجب تعجب یا واکنش خاصی نمی‌شود؛ در بر همان پاشنه قبلی می‌چرخد و حتی اگر آماری اعلام نشود هم می‌توان حدس زد که به روال این سال‌ها تعداد ازدواج‌ها در کشور کاهش و طلاق‌ها افزایش یافته است.

حلقه ازدواج

 با اين حال تازه‌ترين آمار اعلام شده از سوي سازمان ثبت احوال حاوي نكته تازه و البته قابل تاملي است؛ طلاق در استان‌هاي محروم افزايش داشته است. آنطور كه علي‌اكبر محزون، مديركل دفتر آمار و اطلاعات جمعيتي و مهاجرت سازمان ثبت احوال به خبرگزاري مهر گفته، در 9ماه ابتدايي امسال، در زمينه طلاق استان‌هاي كرمان با ۳ هزار و ۷۳۱ مورد(1/40 درصد رشد) كهگيلويه و بويراحمد با هزار و 94 مورد (8/49درصد رشد) و سيستان و بلوچستان با هزار و ۳۸۱ مورد (3/32 درصد رشد) بيشترين ثبت را داشته‌اند.

اما در همين مدت استان‌هاي سمنان، آذربايحان شرقي و خراسان رضوي بيشترين كاهش در زمينه ازدواج را داشته‌اند. استان سمنان با ۳ هزار و ۳۷۳ مورد، آذربايجان شرقي با ۲۶ هزار و ۹۴۴ مورد و خراسان رضوي با ثبت ۴۴هزار و ۶۵ مورد ازدواج به‌ترتيب كاهش 14/5 درصدي، 12/3 ‌درصدي و صفر درصدي داشته‌اند.

به گفته محزون، در استان تهران نيز ۶۶ هزار و ۵۴۶ مورد ازدواج به ثبت رسيده كه از رشد يك درصدي برخوردار بوده است.اگر دنبال يك نگاه كلي باشيد اين آمار گويا‌تر است كه براساس آمارهاي سازمان ثبت احوال در ۹ماه سال‌جاري ۱۲۰ هزار و ۲۴۰واقعه ازدواج رخ داده كه نسبت به سال قبل 4/3درصد كاهش داشته است و ۱۲۲ هزار و ۳۴۰ طلاق نيز به ثبت رسيده كه 4/2 درصد افزايش داشته است.

در موضوع جمعيت يكي ديگر از شاخص‌هاي مهم مورد توجه، ولادت است كه البته در مقايسه با آمار فوت معنا پيدا مي‌كند.اما بايد خوشحال بود كه دست‌كم در تهران ولادت آمار رشد معناداري داشته است. براساس تازه‌ترين آمار‌ها و در 9ماه ابتدايي امسال استان تهران با ثبت ۱۵۵ هزار و ۲۸۸ واقعه ولادت در ۹ ماه امسال از رشد 2/6 درصدي نسبت به‌مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است. در همين مدت يك‌ميليون و ۱۸۹ هزار و ۳۶۷ مورد ولادت در كشور رخ داده كه نسبت به‌مدت مشابه سال قبل 4/5 درصد رشد داشته است. همچنين ۲۷۷هزار و ۹۱۴ مورد فوتي در كشور ثبت شده است كه در مقايسه با سال قبل 18/4 درصد كاهش داشته است.

آمار کمترین ولادت‌ها در ۹‌ماه گذشته (نفر)آمار بیشترین ولادت‌ها در ۹‌ماه گذشته (نفر)

کد خبر 319614

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha