شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶
۰ نفر

همشهری دو - ندا داوودی: احتمالا شما هم مانند همه زن‌ها دوست دارید برای شوهرخود جذاب‌ترین زن دنیا باشید اما شاید بهترین راه و درست‌ترین مسیر برای رسیدن به این هدف را نمی‌دانید.

جایی برای آرامش

 در اين صورت بايد برخي فنون را ياد بگيريد و در زندگي مشترك‌‌تان انجام دهيد تا حتي بعد از گذشت چند سال همچنان يك زن جذاب و دوست‌داشتني باقي بمانيد؛ حتي با موهاي سفيد و وقتي نوه‌ها به خانه‌تان مي‌آيند. ما برخي از اين راهكارها را به شما ياد مي‌دهيم.

  • يك بانوي شاد و پرانرژي

مردها گرفتارند، سرشان گرم سياست و ورزش و كار است يا ده‌ها ويژگي ديگر كه اين روزها خانم‌ها بهانه مي‌كنند تا بگويند شوهرشان توجهي به آنها ندارد و دنياي مردانه دنياي سردي است. بر فرض كه همه اينها هم درست باشد اما شما مي‌توانيد در كنار تمام اين ويژگي‌هاي مردانه و گرفتاري‌هاي زياد آنها براي چرخاندن چرخ اقتصاد خانواده، با يك ويژگي خاص، كاري كنيد كه همسرتان وقتي به خانه مي‌آيد نشاط داشته باشد، راضي و آرام باشد، يا يك قدم به جلوتر برويم، حتي در راه بازگشت به خانه، خوشحال باشد كه نزد شما مي‌آيد. آن ويژگي‌اي كه مي‌تواند روحيه مردتان را تغيير دهد، شادي و نشاط شماست. مردها از داشتن زني خوشحال و با روحيه كه لبخند مي‌زند و با حضور و حرف‌هايش خانه را غرق شادي مي‌كند، حس خوبي دارند. حال ممكن است ساعت‌ها هم فوتبال نگاه كنند اما فقط داشتن چنين همسري است كه حالشان را بهتر مي‌كند و حال بهتر همسرتان يعني زندگي زيباتر براي هر دوي شما. از به كار گرفتن نيرو و جذابيت جنسي خود غافل نشويد. اگر شما تلاش كنيد كه رابطه جنسي را بين خود و همسرتان شاداب و پرانرژي نگه داريد قطعا در جذب همسرتان به خود موفق تر خواهيد بود.

  • ظاهرتان را دوست داشته باشيد

يكي از چيزهايي كه باعث مي‌شود شما در مقابل همسرتان رفتارهاي مناسب‌تري داشته باشيد، رضايت از ظاهرتان است. اگر مدام بخواهيد خود را گرفتار تغيير در ظاهر و عمل‌هاي مرسوم كنيد، اين پيام را به شوهرتان منتقل مي‌كنيد كه ظاهر فعلي‌تان خوب نيست، يعني همان ظاهري كه او پسنديده؛ و اين پيام حس مثبتي را ايجاد نخواهد كرد. بهتر است تمرين كنيد تا احساس خوبي نسبت به چهره و اندام‌تان داشته باشيد. براي رسيدن به اين احساس بايد واقع‌گرا باشيد. شنيده‌ايد كه مي‌گويند گل بي‌عيب خداست؟ ممكن است قد شما كمي كوتاه باشد يا موهاي‌تان چندان پرپشت نباشد، در هر صورت هر فردي عيب‌هايي دارد اما شما آنقدر خوبي و زيبايي داريد كه بتوانيد بدون توجه به عيب‌ها از ظاهر خود لذت ببريد و راضي باشيد. وقتي شما ظاهر خود را دوست داريد، رفتاري خواهيد داشت كه همسرتان هم از ظاهر شما رضايت داشته‌باشد.البته قطعا اين بدان معنا نيست كه خود را براي همسرتان آرايش نكنيد. نبي اكرم‏صلي الله عليه وآله مي‏فرمايند: «بر زن لازم است كه خود را با خوشبوترين عطرها خوشبو نمايد و به بهترين وجه آرايش كند و بهترين لباس‌هاي خود را بپوشد و بامدادان و شامگاهان خود را براي شوهر آماده كند».

  • نگاه به زندگي با خوش‌بيني

خوش‌بين‌ها در معاشرت با همسران خود احساس بهتري به آنها منتقل مي‌كنند. يادتان هست در كارتون گاليور شخصيتي بسيار منفي‌گرا بود و تا اتفاقي پيش مي‌آمد، مي‌گفت: «من مي‌دونم، ما بدبخت مي‌شيم؟» اين شخصيت هر چند اغراق‌گونه بود اما در واقعيت هم افراد زيادي هستند كه بسيار منفي‌گرا بوده و در مقابل هر اتفاقي همينطور برخورد مي‌كنند. شما به‌عنوان خانم خانه خيلي مهم است كه نگاه مثبتي داشته باشيد تا همين نگاه را به همسرتان هم منتقل كنيد. وقتي نگاه‌تان به زندگي و اتفاقات آن مثبت باشد، همسرتان با آرامش بيشتري از اتفاقات روزمره‌اش و حتي مشكلاتش با شما صحبت مي‌كند زيرا مي‌داند كه با نگاه مثبت شما حال خودش خوب مي‌شود. وقتي همسرتان از نگراني‌هاي مالي يا كاري خودش براي شما درددل مي‌كند يك خانم آگاه و عاقل حتما مي‌داند كه در آن موقعيت بايد سعي كند اتفاقات مثبت را براي همسرش يادآوري و او را به توسل و توكل به خداوند تشويق كند.

  • سلامتي و خوش‌خلقي

به سلامت خود اهميت دهيد و ورزش كنيد. ورزش باعث مي‌شود سلامتي و شادابي شما حفظ شود.وقتي بيمار باشيد ناخودآگاه بدخلق مي‌شويد. ورزش داروي مؤثر ضد‌افسردگي است، بدن شما را سرحال مي‌كند و حتي باعث مي‌شود شريك جنسي بهتري باشيد و رضايت خودتان و همسرتان از اين رابطه بيشتر خواهد شد. خانم‌ها به‌دليل مشغله‌هاي زياد بعد از ازدواج، از ورزش كردن فاصله مي‌گيرند اما مي‌توانيد وقتي را بين كارهاي روزانه‌تان براي پياده‌روي اختصاص بدهيد يا يك رشته ورزشي را دنبال كرده و هفته‌اي يك‌بار به كلاس برويد و يا حتي در خانه ورزش‌هايي مثل دراز و نشست و امثال آن را انجام دهيد. شما به‌عنوان قلب خانواده بايد سلامت باشيد تا بتوانيد به ديگران، مخصوصا همسرتان رسيدگي كنيد.

  • صبور باشيد

انسان‌هايي كه زود خشمگين مي‌شوند و فرياد مي‌زنند فاقد ويژگي‌هاي لازم براي دوست داشته شدن هستند. براي آنكه بانوي جذابي باشيد، لازم است بر خشمتان كنترل داشته باشيد و هنگام ناراحتي هر رفتاري از شما سر نزند. در دنياي واقعي نمي‌توان خشمگين نشد اما مي‌توان رفتارهاي نابهنجاري از خود بروز نداد. شما مي‌خواهيد معشوق همسرتان باشيد پس بايد توانايي يك معشوق بودن را كسب كنيد. اگر داد بزنيد و حرف‌هاي نامناسبي را بيان كنيد، اتفاقي كه انتظارش را داريد رخ نخواهد داد. بنابراين ياد بگيريد و تمرين كنيد كه بتوانيد عاقلانه بروز رفتارهاي نابهنجار در اثر خشم را كنترل كنيد.

  • اعتماد به نفس داشته باشيد

افرادي كه اعتماد به نفس بالايي دارند، به سهولت در دل اطرافيان جا باز مي‌كنند و با رفتار خود به ديگران ديكته مي‌كنند كه بودن با آنها لذتبخش است. تمرين كنيد تا اعتماد به نفس‌تان را بالا ببريد. مردها زني كه اعتماد به نفس پاييني دارد را جذاب نمي‌دانند. آنها دوست دارند شما نسبت به‌خودتان و توانايي‌هايتان مطمئن باشيد و در اين صورت اطمينان آنها هم افزايش مي‌يابد. اگر حس مي‌كنيد اعتماد به نفس‌تان پايين است، تمرين كنيد كه نكات مثبت و توانمندي‌هاي دروني خودتان را ببينيد و تا آنجا كه مي‌توانيد از منفي‌بافي درباره خودتان دوري كنيد. براي ارتقاي روحيه و شادابي بانوي خانه از هيچ كاري فروگذاري نكنيد.

  • به ميزان لازم استراحت كنيد

زني كه خسته است و بي‌حوصله، نمي‌تواند شريك جذابي براي زندگي همسرش باشد. خستگي باعث مي‌شود آستانه حساسيت‌تان پايين بيايد و گاهي از كاه كوه بسازيد. زني كه خسته است، وقتي شوهرش به خانه بيايد، به‌جاي اينكه حوصله داشته باشد با لبخند و روي خوش با او برخورد كند، با بي‌حوصلگي رفتار خواهد كرد و اين كار، پيام خوبي را به همسر مبادله نمي‌كند، پس براي اينكه چنين اتفاقي نيفتد، به ميزان لازم استراحت كنيد، خوب بخوابيد و كاري كنيد تا همسرتان يك زن باانرژي در خانه داشته باشد. اگر مي‌گوييد وقت آن را نداريد، بهتر است كمي در برنامه‌هايتان بازنگري كنيد، گاهي حرف زدن با تلفن يا حضور در شبكه‌هاي اجتماعي به‌راحتي نزديك به چند ساعت از وقت‌تان را مي‌گيرد؛ همان زماني كه براي استراحت نيمروزي به آن احتياج داريد.

  • به‌دنبال يادگيري و تغيير باشيد

يك زن وقتي ازدواج مي‌كند، مسئوليت‌هاي زيادي به زندگي‌اش وارد مي‌شود، بعد از مادر شدن هم باز بر ميزان اين مسئوليت‌ها اضافه مي‌شود اما اين به معني از بين رفتن زندگي شخصي شما نبايد باشد. شما همسر و مادر يك خانه هستيد اما فرصت كافي براي يادگيري چيزهايي كه سطح دانش مهارت‌فردي‌تان را بالا مي‌برد در لابه‌لاي كارهاي روزانه‌تان پيدا كنيد. مثلا زبان بياموزيد. وقتي فرزندتان در آينده توانايي شما را در زبان ببيند و حس خوبي برايش ايجاد شود، شادي عميقي به‌دست خواهيد آورد. همسرتان هم هر قدر زن تواناتري داشته باشد، لذت بيشتري مي‌برد، به شرط اينكه توانايي‌هايتان باعث نشود او و زندگي مشترك‌تان را فراموش كنيد.

  • زيبا سخن گفتن را ياد بگيريد

زني كه كلام دلنشين دارد و بلد است از جادوي كلمات استفاده كند، يك هم صحبت جذاب براي همسرش مي‌شود. درست است كه مردها به‌صورت كلي كم‌حرف‌تر هستند و گاهي حوصله شنيدن صحبت‌هاي همسرشان را هم ندارند اما توانايي خانم‌ها در جذب شوهرشان با كمك مهارت فن بيان، كاملا ممكن است. اينكه وقتي باهمسرتان حرف مي‌زنيد، كلمات زيبا پيدا كنيد، صداي‌تان آرام و دلنشين باشدو لبخند به لب داشته باشيد، باعث مي‌شود او جذب شما شود. در مواقع عادي فراموش نكنيد كه با حرف‌هايتان حساب مشترك دوست‌داشتن را در خانه‌تان پر كنيد.

  • مدير موفقي باشيد

مي‌گويند زن، مدير خانه است، بيراه نگفته‌اند زيرا رفتار اعضاي خانواده، رسيدگي به تغذيه آنها، مهماني دادن، چينش خانه، اينكه چه لوازمي و موادي بايد خريداري شود، نظافت و رسيدگي به خيلي چيزهاي ديگر همه بر عهده شماست. البته همسرتان هم در حد توان كمك مي‌كند اما اين شما هستيد كه بايد با مديريت صحيح كاري كنيد كه شوهرتان و فرزندان‌تان هر كدام كارهايي را انجام دهند و نظم خانه هميشه حفظ شود. اگر زن خانه حواسش نباشد و به‌اصطلاح دل به‌كار ندهد، ممكن است كارهاي روزمره انجام شود اما نه به‌صورت كامل و همراه با آرامش. زني كه مدير و مدبر است و با ظرافت‌هاي زنانه و بدون امر و نهي، رتق و فتق امور را به‌دست مي‌گيرد، باعث آرامش شوهرش مي‌شود و اين ملاك مهمي در جذابيت از نگاه مردان است. مردها با تمام حس مردانه و قدرت‌طلبي‌شان، به داشتن زني كه سايه مهر و حضورش خانه را گرم كند، عشق مي‌ورزند. مديريت صحيح شما يعني داشتن يك خانواده سالم.

کد خبر 319352

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha