چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۰
۰ نفر

میان همه خبرهای تلخ درباره آمار ازدواج، روز گذشته سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال کشور یک خبر خوب هم داشت:«آمار ازدواج در نقاط روستایی ۱۱درصد افزایش داشته ».

درحالي‌كه تا پيش از اين عمده اخبار به افزايش طلاق و كاهش ازدواج منجر مي‌شد، محمد ابراهيم طريقت در نشست خبري خود گفت:« در نقاط روستايي شاهد افزايش 11درصدي ازدواج از ابتداي سال‌جاري تاكنون بوده‌ايم.» البته اين خبر به‌معناي بهبود اوضاع ازدواج و طلاق در كشور نيست و آنطور كه آمار سازمان ثبت احوال نشان مي‌دهد، در همچنان بر همان پاشنه قبلي مي‌چرخد؛چراكه همزمان طلاق در نقاط روستايي 30درصد بيشتر شده است البته طريقت يكي از دلايل اين افزايش چشمگير را افتتاح دفاتر طلاق در اين نقاط اعلام كرد.

او همچنين با اعلام اينكه نسبت به 9‌ماه سال گذشته ميزان ازدواج در نقاط شهري 6.2درصد كاهش داشته، گفت:« 14درصد طلاق‌ها در بين زوجين در يك سال اول زندگي رخ مي‌دهد.در هر ساعت 18واقعه طلاق و روزانه 443واقعه طلاق به ثبت مي‌رسد. يكي از نكاتي كه در تحليل واقعه طلاق مشخص شده اين است كه طلاق بين آقايان ديپلمه و پايين‌تر بيشتر است. بيشترين گروه سني در آقايان و خانم‌ها براي طلاق 25تا 29سال بوده است. » در برابر آمار طلاق و جدا‌شدن 18زوج در هر ساعت، خلاصه آمار ازدواج در 9ماهه گذشته در ايران چنين است:« در اين مدت 520هزار و 240واقعه ازدواج نيز به ثبت رسيده كه براين اساس مي‌توان گفت در هر ساعت 79واقعه و 1885واقعه در شبانه‌روز به ثبت رسيده است. »

تازه‌ترین آمار تفکیکی جمعیت ایران

کد خبر 319101

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha