سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۸
۰ نفر

همشهری دو - موژان اردانی: اگر در حال حاضر دانشجوی کارشناسی بیمه یا یکی از رشته‌های مرتبط با آن هستید یا تصمیم دارید وارد این رشته شوید بد نیست کمی درباره بازار کار و آینده شغلی آن‌ بدانید.

بیمه

يك كارشناس بيمه معمولا در شركت‌هاي بيمه‌اي دولتي يا خصوصي يا نمايندگي‌هاي آنها مشغول به‌كار مي‌شود. بسياري از كارهاي كارشناس بيمه در داخل شركت انجام مي‌گيرد اما گاهي لازم است براي ارزيابي، شخصا به محل مورد نظر خارج از شركت مراجعه كند. روش استخدام كارشناس بيمه در كشور معمولا از طريق آگهي‌هاي استخدامي در روزنامه‌ها، سايت‌هاي اينترنتي و گاهي مؤسسات كاريابي است. در سال‌هاي اخير در ايران صنعت بيمه به سمت خصوصي شدن حركت كرده و شاهد شكل‌گيري شركت‌هاي خصوصي مختلف در اين زمينه هستيم. از طرفي صنعت بيمه بسيار تخصصي‌تر شده و بيمه‌هاي مختلفي ايجاد شده است و با توجه به تبليغاتي كه از سوي شركت‌هاي بيمه صورت مي‌گيرد، استقبال مردم از آن رو به افزايش است.

با وجود اين، آمار و اطلاعات دقيقي از ميزان استخدام كارشناسان بيمه در ايران در دست نيست اما با درنظر داشتن موارد ذكر شده مي‌توان حدس زد كه اين ميزان در سال‌هاي آينده رو به رشد خواهد بود و بازار كار خوبي در انتظار كارشناسان حوزه بيمه باشد. بدنيست بدانيد در سال 2011 ميلادي صنعت بيمه ايران، چهل‌و‌چهارمين صنعت بيمه دنيا بوده است. در مورد ميزان درآمد كارشناسان بيمه در كشور هم اعداد و ارقام قابل اطميناني در دسترس نيست اما شايد بتوان گفت از آنجا كه اكثر استخدام‌ها در اين زمينه در شركت‌هاي خصوصي انجام مي‌گيرد قانون و روش يكساني براي پرداخت حقوق وجود ندارد و هر شركت بيمه براساس سياست كاري خاص خودش در مورد مقدار حقوق پرداختي تصميم مي‌گيرد. در جهان، روند استخدام كارشناسان بيمه رو به افزايش اما كند است. به‌طوري كه پيش‌بيني شده بين سال‌هاي ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ به ميزان ۶ درصد رشد داشته‌باشد. اين در حالي است كه مشاغل ديگر در اين مدت زمان شاهد رشد ۱۴ درصدي در زمينه استخدام خواهند بود. در مورد ميزان حقوق در كشورهاي صنعتي هم طبق آخرين آمارها در سال ۲۰۱۳، درآمد سالانه يك كارشناس بيمه ۶۱۲۰۰‌دلار و متوسط حقوق سالانه كارشناسان بيمه تازه كار بين ۲۳۰۰۰ تا۴۵۴۰۰ دلار بوده‌ است.

کد خبر 318974

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha