چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

آیدا ابوترابی: کافی است سر بچرخانی تا اتفاقی جدید و مهم در صحنه‌ی علم و فناوری ببینی! گاهی وقت‌ها این رویدادها با راحت‌ترکردن زندگی‌مان همراه است و گاهی به حفظ سلامتی‌مان کمک می‌کند. البته گاهی هم اهمیت بعضی اختراع‌ها و کشف‌ها را بعدها خواهیم فهمید!

دوچرخه شماره ۸۱۴

پولدار شدن با راه‌رفتن!

نرم‌افزار را روی گوشی‌ات می‌ریزی و بعد شروع به راه‌رفتن می‌کنی؛ هر‌قدر بیش‌تر راه بروی پول بیش‌تری گیرت می‌آید. هر 10‌هزار قدم یک دلار با واحد «بیت‌واکینگ» (Bitwalking) نصیبت می‌شود. این نرم‌افزار با هدف کمک به حفظ سلامت مردم ساخته شده است. اما پول به‌دست آمده از آن را می‌توان برای خرید نرم‌افزارهای دیگر به‌كار برد، یا آن‌را با پول نقدِ کاربر دیگری که قصد خرید دارد، عوض کرد.

 

دوچرخه شماره ۸۱۴

دانشمند برتر علوم زمين

اتحادیه‌ی علوم زمین اروپا، «کاوه مدنی» را به‌عنوان یکی از چهار دانشمند برتر علوم زمین در سال 2016 میلادی معرفی كرد. این دانشمند ایرانی تاکنون تحقیقات زیادی درباره‌ی مدیریت آب انجام داده است. دکتر مدنی پیش از اين نیز عناوين مهم بسياري كسب كرده است. مثلاً انجمن مهندسان عمران آمريكا او را به‌عنوان يكي از 10 چهره‌ي جديد مهندسي عمران در سال 2012 معرفي كرد.

 

دوچرخه شماره ۸۱۴

خودنمايي روبات‌ها در پكن

نمایشگاه روبات پکن (چین) با حضور روبات‌های دیدنی برگزار شد! این روبات‌های انسان‌نما به تازه‌ترین فناوری‌ها مجهز بودند و توانایی‌های مختلفی داشتند؛ از پذیرایی از مهمان گرفته تا سرگرم‌کردن کودکان و حضور در مسابقات ورزشی!

 

دوچرخه شماره ۸۱۴

ليوان مخصوص بي‌وزني

قهوه،‌ نوشیدنی پرطرفداری است، اما نوشیدن آن در ظرف دربسته و با نی شاید به مذاق همه خوش نیاید. آن هم برای فضانوردان که به اندازه‌ی کافی از زندگی طبیعی دورند. دانشمندان سازمان ناسا برای حل این مشکل لیوانی با پرینترهای سه‌بعدی ساختند که ساختاری چین‌خورده دارد و مانع بیرون‌آمدن نوشیدنی از لیوان می‌شود؛ اتفاقي كه به خاطر بی‌وزنی معمولاً رخ مي‌دهد.

 

دوچرخه شماره ۸۱۴

 

لاي‌فاي، رقيب واي‌فاي

خبر این فناوری جدید در هفته‌های اخير بسیار داغ شد. در فناوری لای‌فای، به جای امواج رادیویی، از نور استفاده می‌شود و در آن سرعت انتقال داده 100‌برابر بیش‌تر از وای‌فای است. پیش‌بینی می‌شود این تحول بزرگ تا چهار سال آینده براي همه قابل استفاده باشد. اتفاقی که اگر امکان‌پذیرشود، دانلود یک فیلم سينمايي با کیفیت بالا حدود یک ثانیه طول مي‌كشد.

 

دوچرخه شماره ۸۱۴

تولد ونوس اكسپرس

بعضی چیزها آن‌قدر مهم‌اند که حتی وقتی مأموریتشان هم تمام می‌شود برایشان جشن تولد می‌گیرند. 18 آبان، تولد10 سالگی فضاپیمای «ونوس اکسپرس» بود. فضاپیمای آژانس فضایی اروپا که در سال 2005 میلادی به قصد کاوش سیاره‌ی زهره یا ناهید به فضا رفت و براي هشت سال اطلاعات مفيدي از اين سياره جمع‌آوری و به زمین مخابره کرد.

کد خبر 318843

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha