همشهری آنلاین: همشهری آنلاین: وزیر نیرو در مراسم امضای چند تفاهم‌نامه همکاری در پژوهشگاه نیرو گفت: ۶۰۹ دشت کشور در حال نابودی و حرکت تدریجی به سوی مرگ است.

۶۰۹ دشت کشور در حال نابودی است

"حمید چیت چیان" امروز (یکشنبه) در این مراسم تاکید کرد راه نجات دشت‌های کشور، "انجام کارهای علمی و تحقیقاتی و پایش مستمر است".

وي افزود: شرکت‌های آب منطقه‌ای مکلفند برای هر دشت یک دانشگاه معین داشته باشند و از توان علمی، تحقیقاتی و پژوهشی آنها استفاده کنند؛ همچنین حوضه‌های آبریز کشور نیز هریک نیازمند یک دانشگاه معین است.

چیت‌چیان هدف از این اقدام را ارتباط مستقیم و همیشگی استادان و دانشجویان با فعالان عرصه آب دانست و آن را موجب ارتقای علم و فناوری خواند.

به مناسبت هفته پژوهش با هدف اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای توسعه علمی کشور و توجه به بهره‌برداری همه جانبه از ظرفیت دانشگاه‌ها و مرکزهای پژوهشی در توسعه صنعت، تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت نیرو و وزرات علوم و تحقیقات و فناوری امضا شد.

همچنین وزارت نیرو، بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری با هدف فراهم کردن زمینه همکاری هدفمند دانشجویان و دانش آموختگان برتر مقطع دکترا زیر پوشش بنیاد ملی نخبگان در موسسه‌های آموزشی و پژوهشی وزارت نیرو تفاهمنامه‌ای امضا کردند.

کد خبر 318819

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha