همشهری آنلاین: عملیات اجرایی ساخت مرکز جامع خدمات سرطان در بیمارستان رسول اکرم (ص) تهران با حضور وزرای بهداشت و دفاع آغاز شد.

بیمارستان جامع سرطان

به گزارش خبرنگار همشهري آنلاين، وزیر بهداشت درحاشيه مراسم كلنگ زني اولین مرکز جامع سرطان در بیمارستان رسول‌اكرم(ص) تهران از ساخت 200 مرکز درمانی سرطان در کشور خبر داد و اظهار داشت: این مراکز در 3 سطح شیمی‌درمانی، رادیوتراپی و درمان‌های پیشرفته و در 13 قطب کشور راه اندازي می‌شود و با ساخت این مراکز تجهیزات پیشرفته استاندارد نیز در آنها مجهز خواهد شد.

سيد حسن هاشمي درباره همکاری وزارت دفاع با وزارت بهداشت در ساخت مراکز درمان سرطان گفت: ساخت و ساز به حمایت مالی نياز دارد و خوشبختانه یکی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع تقبل کرده است تا يك هزار میلیارد تومان را به ساخت مراکز درمان سرطان در 4 استان اختصاص دهد. هزینه اين پروژه‌ها در مراکز استان ‌ها 500 میلیارد تومان و در شهرستان‌ها 50 میلیارد تومان است که این شرکت تقبل کرده آنها را بپردازد.

بنابر تفاهم‌نامه وزرای بهداشت و دفاع، این مراکز در استان‌های خراسان رضوی، مازندران، اصفهان و تهران به بهره برداری خواهد رسید.

  • كمبود مراكزشيمي درماني در كشور

وزير بهداشت گفت: با کمبود مراکز درمان سرطان و به ويژه شیمی‌درماني در كشور مواجه هستيم البته وضعيت نسبت به گذشته بهتر شده است.

هاشمي تاكيد كرد: شیوع سرطان در ايران، کمتر از کشورهای صنعتی است ولی در دهه‌های آینده با توجه به مسن شدن جامعه، ميزان سرطان افزايش مي‌يابد و به همين دليل از حالا بايد به فكر چاره بود.

او درباره داروهاي سرطان هم گفت: از ابتدای دولت، حمایت‌های قابل توجهی از موضوع دارو شد تا بیماران مبتلا به سرطان بتوانند با پرداخت 3 تا 6 درصد هزینه‌ها دارو را تامین کنند اما همچنان اين بيماران نياز به حمايت دارند.

  • تحمل جراحی در آلودگی هوا

وزیر بهداشت درباره آلودگي هوا هم گفت: امر مقام معظم رهبری، عدم مماشات در موضوع آب و هوا و سلامت مردم است و رئیس جمهور هم دستور داده تا در موضوعاتی که به سلامت مردم آسیب می‌رساند از جمله پارازیت‌ها مماشات نکنیم.

هاشمي افزود: فکر می‌کنم مردم به سوال در مورد عزم ملی برای مقابله با آلودگی هوا عادت کرده‌اند. هرسال در همین فصل این سوال پرسیده می‌شود و جواب‌‌های کلیشه‌ای مبني براينكه رفع آلودگی هوا عزم ملی می‌خواهد داده می‌شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: راهکارها در این زمینه مشخص و راه سختی در پیش است. اين راه سخت به مانند یک جراحی است اما بايد آمادگي جراحي آلودگي هوا را داشته باشيم. برای بهبود بیماری باید در بدن زخمی ایجاد شود که در پی آن خونریزی وجود دارد اما در نهایت پس از دوران نقاهت، سلامتی به بدن باز می‌گردد.

او افزود: کار ما اطلاع‌رسانی و هشدار است و عوامل اثرگذار در اختیار وزارت‌خانه‌های نفت و صنعت است.

  •  تلاش وزارت دفاع براي موفقيت طرح تحول سلامت

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح هم در مراسم عملیات اجرایی ساخت مرکز جامع خدمات سرطان در بیمارستان رسول اکرم (ص) تهران اظهار داشت: براي موفقيت طرح تحول سلامت، هرگونه اقدام لازم را انجام خواهيم داد.

سردارسرتيپ دكترحسين دهقان  در خصوص خريد خدمت وزارت بهداشت از نيروهاي مسلح و همكاري اين وزارتخانه با طرح تحول سلامت گفت: كشور در طرح تحول سلامت يك فرمانده دارد و آن دكتر هاشمي است و براي موفقيت طرح تحول سلامت، هرگونه اقدام لازم را انجام خواهيم داد.

او افزود: ممكن است در طول عمليات ساخت، برآورد ما از هزينه‌ها تغيير يابد اما مهم اين است كه بتوانيم يك مركز درجه يك و پيشرفته را بسازيم.

وزير دفاع گفت: مدت زمان بهره‌برداري از اين مركز 18 ماه خواهد بود و علاقمندهستيم تا پايان اين دولت، ساخت 4 مركز جامع خدمات سرطان در كشور را به پايان برسانيم.

کد خبر 318710

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha